arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

وزیر خزانه‌داری آمریکا هم از حضور در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان انصراف داد

با ادامه ابهام در وضعیت «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی شرکت نمی‌کند.منوشین در توییتر نوشت: «همین الان با "دونالد ترامپ" و "مایک پمپئو" دیدار کردم و تصمیم گرفتیم که من در کنفرانس "ابتکار سرمایه‌گذاری آینده" در عربستان سعودی شرکت نکنم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد در جلسه مشترک با ترامپ و پامپئو تصمیم گرفته شده که او در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی شرکت نکند.

با ادامه ابهام در وضعیت «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی شرکت نمی‌کند.

منوشین در توییتر نوشت: «همین الان با "دونالد ترامپ" [رئیس‌جمهور آمریکا] و "مایک پامپئو" [وزیر خارجه آمریکا] دیدار کردم و تصمیم گرفتیم که من در کنفرانس "ابتکار سرمایه‌گذاری آینده" در عربستان سعودی شرکت نکنم.»

پامپئو که امروز از سفر به عربستان و ترکیه به واشنگتن بازگشته، ساعتی پیش برای تشریح نتایج سفرش با ترامپ و دیگر اعضای ارشد کابینه آمریکا دیدار کرد. وی پس از این نشست، به خبرنگاران گفت از ترامپ خواسته «چند روز دیگر» به سعودی‌ها فرصت داده شود تا درباره مفقود شدن خاشقچی تحقیق کنند.

کنفرانس سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی که در اشاره به نشست اقتصادی سالانه «داووس» به «داووس در صحرا» معروف شده و در هتل «ریتز کارلتون» برگزار می‌شود، با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای طرح‌های چندصد میلیارد دلاری «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی است. هتل محل برگزاری این نشست برای رسانه‌ها محلی آشناست، چراکه تنها چند ماه پیش بن‌سلمان ده‌ها شاهزاده سعودی متهم به «فساد مالی» را در آن حبس کرده بود.

امروز وزرای تجارت فرانسه، انگلیس و هلند هم اعلام کردند که در این کنفرانس شرکت نمی‌کنند. روز گذشته نیز «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرد در این همایش شرکت نخواهد کرد. لاگارد پیشتر گفته بود که علی‌رغم انتشار گزارشات وحشتناک از ترکیه در باره خاشقچی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد اما روز چهارشنبه سخنگوی صندوق‌بین‌المللی پول گفت سفر برنامه‌ریزی‌شده وی به خاورمیانه به طور کامل ملغی شد.

گوگل، خودروسازی فورد، بانک JP مورگان و اوبر و شمار زیاد دیگری از شرکت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و رسانه‌ای هم اعلام کرده‌اند در پی مفقود شدن خاشقچی در این کنفرانس شرکت نمی‌کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان