arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

عمران خان برای دومین بار در یکماه اخیر به ریاض می رود

نخست وزیر پاکستان در فاصله کمتر از یک ماه، برای دومین بار پیاپی به ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عمران خان» پیش از سفر به چین، در هفته آینده سفر کوتاهی به ریاض پایتخت عربستان می کند.


برخی منابع خبری به روزنامه نیوز پاکستان گفتند که نخست وزیر پاکستان در جریان سفر خود، با مقامات سعودی در موضوعات اقتصادی مذاکره و گفت و گو می کند.


عمران خان پیش از این، هجدهم سپتامبر (27 مهرماه گذشته) در نخستین سفر خارجی خود پس از پذیرش مسئولیت نخست وزیری پاکستان به عربستان سعودی سفر کرد و پس از آن، جده را به مقصد ابوظبی پایتخت امارات عربی متحده ترک کرد.


برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که قرار است اعضای یک هیات بلندپایه امارات متحده عربی به زودی به منظور گسترش همکاری های اقتصادی به پاکستان سفر کند.


برخی گزارش ها حاکی است که دولت پاکستان ناچار به دریافت بسته اقتصادی جدیدی از صندوق بین المللی پول خواهد بود، اما 'اسد عمر' وزیر دارایی پاکستان اعلام کرده است که دولت به دنبال راههای جایگزین از جمله دریافت کمک مالی از چین و عربستان سعودی است.


عمران خان با وعده ریشه کنی فساد و کاهش سطح فقر در انتخابات اخیر پارلمان پاکستان به پیروزی رسید و پس از آن به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب شد.


یک گزارش اقتصادی نشان می دهد که معاملات جاری در پاکستان در سال مالی منتهی به ماه ژوئن گذشته 43 درصد (18 میلیارد دلار ) کاهش داشته و کسری بودجه نیز به 6.6 درصد رسیده است .
دولت سه شنبه گذشته اعلام کرد که مالیات برای افراد با درآمد متوسط و بالا را افزایش می دهد و تعرفه تجاری برای واردات کالاهای لوکس را به 1.48 میلیارد دلار می رساند.
عمران خان و دولت او با چالش های بسیاری از جمله رکود اقتصادی، افراط گرایی، کمبود آب و رشد سریع جمعیت روبرو هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
چقدر تبلیغات شد که این بازیکن کریکت به ایران متمایل است و تبلیغات وسیع شد که اولین سفرش به ایران خواهد بود. چه شد؟
نظرات بینندگان