arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

راه حل عربستان برای کاهش فشار از روی دوش محمدبن سلمان به خاطر قتل خاشقجی

روزنامه «نیویورک‌تایمز» از تصمیم سعودی‌ها برای قربانی کردن یک ژنرال بلندپایه با هدف مصون نگه داشتن ولی‌عهد سعودی از اتهام مشارکت در قتل خاشقچی خبر داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز پنج‌شنبه به نقل از منابع آگاه تایید کرد که مقام‌های سعودی قصد دارند به زودی یک ژنرال بلندپایه را به عنوان مقصر قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی معرفی کنند تا از این طریق فشار از روی دوش «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی برداشته شود.

این روزنامه به نقل از سه فرد مطلع از طرح سعودی‌ها، نوشته حکام عربستان سعودی قصد دارند ژنرال «احمد العسیری» از مشاوران رده بالای بن‌سلمان مقصر مرگ خاشقچی اعلام کنند. افراد نزدیک به کاخ سفید در گفت‌وگوهای خود با مقام‌های سعودی در جریان این مسئله قرار گرفته و نام عسیری را نیز شنیده‌اند.

در بیش از دو هفته‌ای که از مفقود شدن خاشقچی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول می‌گذرد، لحن مقام‌های آمریکایی در قبال این حادثه به مرور نرم شده  است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر از احتمال «مجازات سخت» برای سعودی‌ها سخن گفته بود، در آخرین اظهار نظرش در مورد این حادثه، گفت احتمال دارد «قاتل‌های خودسر» خاشقچی را کشته باشند.

یک فرد نزدیک به کاخ سفید و یک مقام سابق مطلع از بحث‌های داخلی دولت آمریکا به نیویورک‌تایمز گفته‌اند: «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرده از بن‌سلمان حمایت کند. به گفته این افراد، کوشنر معتقد است که مانند آنچه در مورد ربایش نخست‌وزیر لبنان و حمله سعودی‌ها به یک اتوبوس حامل کودکان یمنی رخ داد، این بار هم خشم عمومی از مفقود شدن و احتمالا قتل خاشقچی به مرور از بین می‌رود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان