arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷

ردیابی اسلحه های سه بعدی و چاپی امکان پذیر شد

گروهی از پژوهشگران موفق شدند یک روش جدید برای ردیابی اسلحه های سه بعدی کشف کنند. بر اساس این روش، مجرمینی که از اسلحه های سه بعدی استفاده می کنند به سرعت شناسایی می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران موفق شدند یک روش جدید برای ردیابی اسلحه  های سه بعدی کشف کنند. بر اساس این روش، مجرمینی که از اسلحه های سه بعدی استفاده می کنند به سرعت شناسایی می شوند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اسلحه های چاپی که با پرینت سه بعدی تولید می شوند به کابوسی جدی برای نیروهای پلیس  دستگاه های امنیتی تبدیل شده اند، اما به نظر می رسد این کابوس به زودی پایان می یابد.

یکی از مشکلات مهم در مورد اسلحه های چاپی غیرقابل ردیابی بودن این نوع سلاح است. اما به زودی امکان ردیابی این اسلحه ها وجود خواهد  داشت.

بر اساس خبرهای منتشر شده، تیم پژوهشگر، نام سیستم خود را "PrinTracker"  گذاشته اند. این سیستم از الگوهایی استفاده می کند که روی سطح یک شیء چاپ شده با پرینتر سه بعدی نشانه هایی را کشف می کند.

ردیابی اسلحه های سه بعدی و چاپی امکان پذیر شد

ونیائو ژو، استاد علوم رایانه در دانشگاه بوفالو و نویسنده اصلی این مقاله پژوهشی می گوید:"همانطور که دو انسان متفاوت دستخط هایی متفاوت دارند، این مفهوم برای ساخت سلاح با پرینترهای سه بعدی گوناگون نیز مصداق دارد."

تیم تحت سرپرستی ژو در بخشی از  تحقیقات خود، به بررسی سوابق 20 سال اخیر در اداره تحقیقات فدرال  پرداختن تا ببینند ردپای مشترکی بین پرونده های کاغذی پیدا می کنند یا خیر. آن ها همین الگو ر مبنای طرح ردیابی اسلحه های چاپی کردند و مسیر خود را ادامه دادند.

نظرات بینندگان