arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷

ونزوئلا مقابله به مثل کرد / اخراج کاردار اکوادور در کاراکاس

وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد، کاراکاس کاردار اکوادور را در این کشور عنصر نامطلوب تلقی کرده و به این ترتیب او باید خاک ونزوئلا را ترک کند. این اقدام بعد از آن رخ می‌دهد که اکوادور پیش‌تر سفیر ونزوئلا را اخراج و دلیل این اقدام را صحبت‌های خورخه رودریگرز، وزیر ارتباطات ونزوئلا که حاوی توهین علیه لنین مورنو بود، اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد، کاراکاس کاردار اکوادور را در این کشور عنصر نامطلوب تلقی کرده و به این ترتیب او باید خاک ونزوئلا را ترک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت اکوادور اعلام کرد، مقام‌های ونزوئلا کاردار اکوادور را در کشورشان عنصر نامطلوب اعلام کرده و 72 ساعت به او مهلت داده‌اند که ونزوئلا را ترک کند.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه ونزوئلا منتشر شد،‌ دولت کاراکاس مداخله‌های سیستماتیک در امور داخلی خود از جانب لنین مورنو، رئیس‌جمهور اکوادور را در کنار اخراج کردن سفیر ونزوئلا رد کرده و به همین دلیل مجبور است که یک تدبیر مشابه در مورد کاردار اکوادور در ونزوئلا، الیزابت مندز که یک شخص نامطلوب است، اتخاذ کند.

این اقدام بعد از آن رخ می‌دهد که اکوادور پیش‌تر سفیر ونزوئلا را اخراج و دلیل این اقدام را صحبت‌های خورخه رودریگرز، وزیر ارتباطات ونزوئلا که حاوی توهین علیه لنین مورنو بود، اعلام کرد.

رودریگرز در واکنش به یک سخنرانی رئیس‌جمهوری اکوادور درباره موضوع مهاجران ونزوئلایی گفته بود که مورنو یک دروغگو است.

نظرات بینندگان