arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷

جستجوی پلیس ترکیه در جنگل‌ درباره پرونده «خاشقجی»

پلیس ترکیه در جستجوی جنگل‌ های حاشیه استانبول برای رسیدن به سرنخ‌ های تازه ای در پرونده قتل روزنامه نگار منتقد ریاض است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس گزارش‌ ها پلیس ترکیه در حال جستجو جنگل‌ های حاشیه استانبول برای رسیدن به سرنخ‌ های تازه در پرونده ناپدیدشدن و قتل احتمالی «جمال خاشقجی» است.

منابع آگاه در دولت ترکیه بدون ارائه نام و مشخصات خود گفته‌ اند: ممکن است جسد این روزنامه نگار در جنگل‌ها و یا مزارع اطراف معدوم شده باشد.

«جمال الشایل» خبرنگار شبکه خبری الجزیره دیروز در گزارشی اعلام کرد که کارشناسان پزشکی قانونی ترکیه پس از تفتیش محل اقامت سرکنسول عربستان سعودی در شهر استانبول به «نمونه هایی مشابه با نمونه های یافت شده» در محل کنسولگری عربستان برخورد کردند».

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع آگاه در دفتر دادستان کل ترکیه اعلام کرد که «این نمونه ها از وجود شواهد بیشتری دال بر قتل جمال خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری حکایت می کند».

متعاقب کشف این نمونه های مشابه، ترکیه از آمریکا خواسته است تا نمونه خون و دی ان اِی جمال خاشقجی را در اختیار آنکارا قرار دهد.

گفتنی است جمال قاشقچی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌ نویس واشنگتن‌ پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان