arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷

پنتاگون به سخنان پوتین واکنش نشان داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد درباره به اسارت گرفته شدن شهروندان آمریکا به دست گروه تروریستی داعش نزدیک شهر دیرالزور سوریه اطلاعاتی در اختیار ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

' شان رابرتسون ' سخنگوی ارشد پنتاگون با تائید حمله هفته گذشته به اردوگاه نیروهای ائتلاف ضدداعش به فرماندهی آمریکا نزدیک دیرالزور، درباره ادعای ' ولادیمیر پوتین ' رئیس جمهوری روسیه در باره به گروگان گرفته شدن شماربسیاری از اتباع آمریکا اظهار بی اطلاعی و در باره صحت آن، ابراز تردید کرد.


پوتین روز پنجشنبه گفته بود که داعش اخیرا با شروع گسترش حضور خود در کرانه رود فرات در سوریه، حدود 700 نفر شامل شهروندان ایالات متحده و کشورهای اروپایی را به گروگان گرفته است.


سخنگوی پنتاگون همچنین با رد اتهامات روسیه درباره خودداری نیروهای ائتلاف از واکنش نشان دادن به تهدید داعش گفت: واشنگتن به همکاری با متحدان محلی اش برای تعقیب بازماندگان این گروه تروریستی در میانه دره رود فرات ادامه خواهد داد.


ارتش روسیه پیش از این گزارش داده بود که گروه تروریستی داعش در 13 اکتبر با حمله به اردوگاه پناهجویان در شهرک البحره و به اسارت گرفتن 130 خانوار، آنان را به هجین در استان دیرالزور سوریه انتقال داده است.


بحران سوریه در سال 2011 با تهاجم گسترده گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش برای سرنگون کردن دولت این کشور آغاز شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: داعش ، پوتین ، پنتاگون
نظرات بینندگان