arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷

بیانیه مشترک نهادهای امنیتی آمریکا: ایران، روسیه و چین به دنبال اعمال نفوذ در انتخابات هستند

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، از احتمال اعمال نفوذ روسیه، چین و ایران در انتخابات کشورشان ابراز نگرانی کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکایی‌ها ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم کردندنهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، از احتمال اعمال نفوذ روسیه، چین و ایران در انتخابات کشورشان ابراز نگرانی کردند.

این گزارش مشترک توسط اف‌بی‌آی، وزارت امنیت ملی، وزارت دادگستری و مدیریت اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است.

در این گزارش آمده است: «دخالت خارجی در انتخابات آمریکا، تهدیدی است برای دموکراسی ما. شناخت این تهدید و مقابله با آن، از اولویت‌های اصلی دولت فدرال است. دشمنان، انتخابات آمریکا را هدف گرفته‌اند تا از این طریق و بر اساس خطوط سیاسی، بین ملت آمریکا تفرقه ایجاد کنند و در تصمیمات سیاسی مهمی که بر منافع ملی آنها تأثیر می‌گذارد، خودشان تأثیر بگذارند.»

در بخش «دخالت خارجی» این بیانیه آمده: «ما نسبت به تلاش جاری روسیه، چین و دیگر بازیگران خارجی مانند ایران برای کاستن از اعتماد ملت به نهادهای دموکراتیک و تأثیرگذاری بر احساسات مردم و سیاست‌های دولت، نگرانیم. شاید هدف از این فعالیت‌ها، تأثیرگذاری بر نگرش و تصمیم رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ باشد.»

انتخابات ۲۰۱۸، ۶ نوامبر امسال برای گزینش همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۳۴ نفر از اعضای سنای آمریکا برگزار خواهد شد.

نهادهای اطلاعاتی-امنیتی آمریکا در توضیح نحوه این اعمال نفوذ ادعایی نوشته‌اند: «عناصر این کمپین می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود بگیرد از جمله استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پررنگ کردن خطوط مورد اختلاف، حمایت از محتوای انگلیسی‌زبان خاصی مانند محتوای شبکه خبری راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک، انتشار اطلاعات نادرست از زبان سخنگوهای هم‌رأی (با کشورهای خارجی) علیه نامزدهای سیاسی و انتشار پروپگاندای تبلیغاتی خارجی.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
ببینید به کجا رسیدیم
نظرات بینندگان