arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

سوریه خواستار تحقیق درباره جنایت های ائتلاف امریکایی شد/ هدف امریکا کشتن بیشتر ملت سوریه و حمایت از تروریست هاست

وزارت خارجه سوریه خواستار تحقیق بین المللی مستقل درباره جنایت های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در خاک کشورش شد در بخشی از این بیانیه آمده است:‌ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا روز جمعه جنایتی دیگر را مرتکب شد و جنگنده های این ائتلاف منازل مسکونی روستاهای السوسه و البوبدران در جنوب شرق دیرالزور را هدف قرار داد که به شهادت 62 غیرنظامی که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند، منجر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه سوریه امروز شنبه دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنایت جدید ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا ارسال کرد.


در این نامه ها آمده است : ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا روز جمعه جنایتی دیگر را مرتکب شد و جنگنده های این ائتلاف منازل مسکونی روستاهای السوسه و البوبدران در جنوب شرق دیرالزور را هدف قرار داد که به شهادت 62 غیرنظامی که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند، منجر شد.


این حمله هوایی شمار زیادی زخمی نیز برجای گذاشت که حال برخی از آن ها وخیم اعلام شده است.


وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: جمهوری عربی سوریه در نامه های سابق که آخرین آن ها روز 14 ماه جاری بود به افزایش جنایت های این ائتلاف درحق غیرنظامیان بیگناه و اینکه بکارگیری سلاح های کشتارجمعی مانند بمب های ممنوعه فسفور سفید در حمله به منازل شهروندان استان های رقه، دیرالزور، حسکه و حلب به عادت این ائتلاف تبدیل شده است، خواستار اقدام فوری برای توقف این جنایت ها و جلوگیری از تکرار آن شد.


جنایت دیروز در روستاهای السوسه و البوبدران یک جنایت جنگی و ضدانسانی است و بار دیگر نشان دهنده سطح بی توجهی و بی احترامی کشورهای عضو این ائتلاف به قوانین بین المللی است.


این جنایت نشان می دهد که این کشورها از ارزش های اخلاقی تهی هستند که بتوانند دیگران را درباره احترام به حقوق غیرنظامیان توصیه و اندرز دهند.


این ائتلاف فقط غیرنظامیان را قتل عام می کند و آنگونه که ادعا کرده با گروه داعش و دیگر تروریست ها مبارزه نمی کند.


این جنایت زشت بار دیگر به دنیا ثابت کرد که هدف امریکا از طریق عملیات غیرقانونی مبارزه با تروریسم نیست بلکه این حوادث نشان می دهد که واشنگتن تروریست ها را برای ادامه حیات بیشتر کمک می کند.


هدف امریکا کشتن بیشتر ملت سوریه و حمایت از تروریست ها و این جنایت نیز حلقه ای دیگر از زنجیره جنایت های ضدانسانی این ائتلاف در حق غیرنظامیان سوریه و در راستای سیاست هایی است که اکنون آشکار شده است که هدف آن حاکمیت و تمامیت ارضی و آینده سوریه و سنگ اندازی در مسیر روند حل و فصل بحران است.


در نامه آمده است: جمهوری عربی سوریه بار دیگر از شورای امنیت می خواهد به وظایف خود در جلوگیری از این تجاوزها و اجرای تحقیق مستقل، شفاف و محکومیت این جنایت و اقدام فوری برای توقف آن و پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای امریکایی و دیگر نیروهای خارجی و مجبور کردن کشورهای عضو این ائتلاف به پایبندی به منشور سازمان ملل و خودداری از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها عمل کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان