arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

ثبت‌نام غیرقانونی داوطلبان علوم پزشکی سرپرست دانشگاه آزاد را به مجلس کشاند

بعد از اتفاقات رخ داده در پذیرش دانشگاه آزاد و سرگردانی برخی از دانشجویان پزشکی این دانشگاه، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد، سرپرست دانشگاه آزاد جهت پاسخگویی در مورد این مسئله در کمیسیون آموزش مجلس حاضر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تخلف در پذیرش و ثبت‌نام غیرقانونی داوطلبان علوم پزشکی در دانشگاه آزاد سبب سرگردانی بسیاری از دانشجویان پذیرفته شده است. ماجرا از این قرار است که تعدادی دانشجو در برخی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان ذخیره در واحدهای این دانشگاه پذیرفته شده اند، اما بعد از ثبت‌نام، پرداخت شهریه و دریافت کارت دانشجویی، به علت آنچه اختلال در روند پذیرش در این دانشگاه اعلام شده، به آنها اجازه تحصیل داده نشد.

این موضوع، اعتراض و تجمع بسیاری از این دانشجویان را در پی داشت. بسیاری از این افراد مدعی بودند به جهت قبولی در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد، از رشته‌ قبولی خود در سایر دانشگاه‌ها انصراف داده‌اند و اکنون نه دانشگاه آزاد به آنها اجازه تحصیل می‌دهد و نه می‌توانند به دانشگاه قبلی خود بازگردند.

حواشی این موضوع به حدی بالا گرفت که بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، سرپرست این دانشگاه در واکنش به آن، پس از بررسی و اثبات تخلف در پذیرش و ثبت‌نام غیرقانونی داوطلبان علوم پزشکی، هفت تن از رؤسا و معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را برکنار کرد.

 

*سرپرست دانشگاه آزاد پاسخگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

حالا فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا پلاس درباره وضعیت دانشجویان دانشگاه آزاد که ثبت‌نام آنها لغو شده است می‌گوید: آقای طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد فردا در جلسه کمیسیون حاضر خواهد شد تا به سؤالات در مورد این پروند پاسخ دهد.

وی افزود: یکی از موضوعات جلسه فردا با سرپرست دانشگاه آزاد همین مسئله است و دانشگاه آزاد باید توضیح دهد که چه کاری برای این دانشجویان خواهد کرد. افراد با امید قبولی در دانشگاه آزاد، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و این دانشگاه نمی‌تواند با یک معذرت‌خواهی مسئله را تمام کند.

 

*دانشگاه آزاد باید ظرفیت جدید ایجاد کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره راهکار حل این مسئله گفت: این دانشجویان فرصت تحصیل از دانشگاه دیگر را از دست داده‌اند و موقعیت دیگری را به بهانه تحصیل در پزشکی رها کرده‌اند و دانشگاه آزاد باید تمهیداتی برای آنان بیندیشد تا حقی از آنان ضایع نشود. در جلسه کمیسیون به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد تا مشکل دانشجویان حل شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان