arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

تلاش سعودی ها برای نفوذ در توییتر از سال 2015 آغاز شده بود

بر اساس گزارش های جدید، عربستان سعودی از سال 2015 تلاش داشته در توییتر نفوذ کرده و افکار عمومی را تحت سلطه خود بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس گزارش های جدید، عربستان سعودی از سال 205 تلاش داشته در توییتر نفوذ کرده و افکار عمومی را تحت سلطه خود بگیرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پس از ماجرا قتل جمال خاشقچی، دولت عربستان تلاش کرد ضمن محدود کردن مخالفان توییتری، آنان را تحت کنترل بگیرد و در این راه از بات های توییتری استفاده گسترده ای کرد. بات هایی که به گفته جک دورسی مسدود شده اند.

اما به گزارش نیویورک تایمز، مقامات اطلاعاتی این شبکه اجتماعی از سال 2015 درگیر این معضل هستند. طی سال 2015 ماجرای جاسوسی یک کارمند از توییتر برای دولت عربستان جنجالی شد. این کارمندنه تنها از حساب های مهم جاسوسی می کرد، بلکه اطلاعات منتدان دولت سعودی را در اختیار دولت عربستان می گذاشت.

اگرچه کارمند مذکور به سرعت شناسایی و اخراج شد، اما ای مسئله نشان می دهد سعودی ها از سال ها پیش و حتی پیش از راه اندازی بات ها به فکر نفوذ در توییتر بودند.

به گزارش روزنامه تایمز، به نقل از منابع ناشناس، توییتر در آن زمان ماجرا را جنجالی نکرد و تنها به اخراج کارمند مذکور اکتفا کرد اما در همان زمان به صاحبان چندین حساب که احتمالا هدف حمله توییتر بودند هشدار داد.

گزارش تایمز نگاه گسترده ای به تلاش های دولت عربستان سعودی در خاموش کردن مخالفان توییتری دارد. برای مثال سعودی ها ارتش های ترولی پولی را برای آزار و اذیت، تهدید و سرکوبی مردمی استخدام کرده اند که با دولت مشکل دارند.

 

این گزارش نشان دهندهد یکی دیگر ازجنبه های تاریک سیستم عامل های رسانه های اجتماعی است که می توان آن را برای انتشار تبلیغات، اطلاعات غلط و سایر پیام های خرابکارانه دستکاری کرد. توییتر، فیس وک، یوتیوب گوگل و سایر خدمات مشابه در شبکه های اجتماعی چنین کارکرد دوگانه ای دارند.

 

 

نظرات بینندگان