arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

افتتاح مدرسه اختصاصی اتباع خارجی در اصفهان

مدرسه اختصاصی اتباع خارجی اصفهان با حضور اعضای کمیساری سازمان ملل در امور پناهندگان افتتاح شد. ایرنیا کورنیاک جانشین نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این آئین، ضمن ابراز خرسندی از این کار اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگی و هنری ایران است و در معماری، موسیقی، ادبیات و صنایع دستی بی‌نظیر است و مهمان‌نوازی مردم اصفهان نه تنها مردم را از سراسر کشور ایران بلکه از نقاط مختلف دنیا به این شهر جذب می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدرسه اختصاصی اتباع خارجی اصفهان با حضور اعضای کمیساری سازمان ملل در امور پناهندگان افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، آئین افتتاحیه دبستان شهید بدیهی ناحیه چهار آموزش و پرورش صبح امروز با حضور مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، مدیران ناحیه چهار آموزش و پرورش، اعضای کمیساری سازمان ملل در امور پناهندگان و نمایندگان استانداری استان اصفهان انجام شد.

ایرنیا کورنیاک جانشین نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این آئین، ضمن ابراز خرسندی از این کار اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگی و هنری ایران است و در معماری، موسیقی، ادبیات و صنایع دستی بی‌نظیر است و مهمان‌نوازی مردم اصفهان نه تنها مردم را از سراسر کشور ایران بلکه از نقاط مختلف دنیا به این شهر جذب می‌کند.

وی افزود: وقتی که به فرهنگ غنی این استان و شهر نگاه می‌کنیم، شاهد پذیرش فرهنگ‌های مختلف در این شهر بوده و هستیم و افتتاح این مدرسه هم مصداقی بر مهمان‌نوازی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران است که باعث شده سومین جمعیت پناهندگان، شانه به شانه مردم در این استان به تحصیل و زندگی بپردازند.

جانشین نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تصریح کرد: این پذیرش اجتماعی از طرف مردم اصفهان باعث شده تا دانش‌آموزان پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی با حق یکسان درس بخوانند و مسلما افراد مفیدی برای خدمت به همین جامعه شوند.

وی عنوان کرد: سیاست کمیساریای سازمان ملل برای مشارکت در ساخت مدارس این است که ظرفیت آموزش و پرورش را برای خدمت رسانی به دانش‌آموزان تبعه و بومی افزایش دهد.

کورنیاک با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق مساوی کودکان از تحصیل بدون در نظر گرفتن ملیت و نژاد گفت: این فرمان نشان از میزبانی و همنوازی دولت‌مردان این کشور دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیساریای سازمان ملل حمایت خود را همچنان از آموزش و پرورش ادامه خواهد داد و همچنین با کشور‌هایی که حمایت مالی در این زمینه انجام می‌دهند نیز مذاکرات خود را ادامه می‌دهد تا همه کودکان در شرایط تحصیل یکسان رشد و تربیت یابند.

در این مراسم همچنین مهدی میربد مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه در اصفهان حدودا ۵۲ هزار دانش‌آموز اتباع داریم، گفت: رقمی در حدود یازده هزار نفر از این دانش‌آموزان اتباع در ناحیه چهار آموزش و پرورش قرار دارند که به جهت جاذبه‌های موجود در مرکز استان سکونت در این ناحیه را ارجح دانسته‌اند.

وی افزود: این دانش‌آموزان همانند دانش‌آموزان ایرانی از حق تحصیل برخوردارند و این تراکم باعث می‌شود که ما با اهتمام ویژه‌ای خدمات خود را به این دانش‌آموزان ارائه دهیم.

مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان تصریح کرد: در راستای همین هدف این مدرسه با دوازده کلاس درس آماده شد و همچنان نیز این تلاش‌ها برای احداث و ساخت و ساز مدارس بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون سرانه دانش‌آموزی ما ۶.۳ متر مربع است و با توجه به شرایطی که در حال حاضر داریم نیازمند افزایش این سرانه به اندازه یک متر مربع هستمی بنابراین باید تلاش‌هایمان را افزایش دهیم.

مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه ما در کنار بحث آموزش و پرورش، موضوع ورزش را هم باید در نظر داشته باشیم مطرح کرد: فضای فیزیکی که در مدارس تعریف می‌شود باید به صورتی باشد که بچه‌ها را به تحرک وادارد و باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساخت مدرسه قوی در هر منطقه فرهنگ آن منطقه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و به دنبال آن، سخت‌افزار قوی، نرم‌افزار مطلوب برای ارائه آموزش را هم در پی خواهد داشت.

وی اذعان کرد: اگر در بحث ساخت مدارس صرفه‌جویی انرژی را رعایت کنیم این فرهنگ سازی از طریق دانش‌آموزان به خانواده‌ها نیز منتقل می‌شود.

میربد در پایان سخنان خود عنوان کرد: وظیفه ما در سه محور خلاصه می‌شود؛ ایمنی و بهداشت، مدیریت سبز و جانمایی مدارس و امیدوار هستیم که همه کودکان از حق تحصیل یکسان و بهترین امکانات برای آموزش برخوردار شوند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
اتباع خارجی. کسی ندونه فکر می کنه منظور کشورهای اروپایی و غیره هست. این ها که همش افغانی هستند
نظرات بینندگان