arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۶۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

خرید ارز اربعین در عراق ارزان‌تر از ایران / هر هزار دینار، ۱۱هزار تومان

خرید ارز اربعین در عراق ارزان تر از ایران است. در حال حاضر نرخ هر هزار دینار عراقی در بازار کشورمان به‌نرخ آزاد معادل ۱۳هزار تا ۱۳هزار و ۸۰۰ تومان است، اما همین نرخ در عراق به‌ازای هر هزار دینار معادل ۱۱هزار تومان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حال حاضر نرخ هر هزار دینار عراقی در بازار کشورمان به‌نرخ آزاد معادل ۱۳هزار تا ۱۳هزار و ۸۰۰ تومان است، اما همین نرخ در عراق به‌ازای هر هزار دینار معادل ۱۱هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، اکثر زائران اربعین امسال با توجه به افزایش نرخ ارز، پیش از عزیمت به عراق در تکاپوی خرید دینار عراقی و ارز اربعین هستند و در حال حاضر نرخ هر هزار دینار عراقی در بازار کشورمان به‌نرخ آزاد معادل ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

اما جالب اینکه بر اساس اعلام برخی از زائرانی که در این ایام در عراق هستند، در حال حاضر نرخ خرید دینار در عراق به‌ازای هر هزار دینار، معادل ۱۱ هزار تومان است یعنی حداقل ۲ هزار تومان ارزانتر از ایران می‌توان دینار را در خود عراق تهیه کرد.

از سوی دیگر نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل در عراق که تا به امروز از سوی برخی مسئولان کشورمان اعلام شده است بسیار پایین‌تر از ارقام اعلامی است به‌طور نمونه یکی از مسئولان ستاد بازسازی عتبات چندی پیش در اعلام نرخ کرایه‌های مسیر‌های مختلف در عراق، هزینه کرایه ون مسیر مهران به نجف اشرف را ۱۷ هزار دینار یعنی حدود ۲۲۰ هزار تومان اعلام کرده بود، اما بر اساس اعلام زائرانی که طی روز‌های اخیر اقدام به تردد در همین مسیر کرده‌اند، نرخ کرایه مسیر مهران به نجف اشرف چیزی حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و بسیاری از رانندگان هزینه‌ها را به‌صورت ریالی از زائران کشورمان دریافت می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
صرافی ملی از دیروز بنرخ 11 تومان و تاسقف 100000 دینار می فروشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
واقعا چقدر بی ارزش شده مملکتمون
نظرات بینندگان