arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

چگونه با پیام‌رسان بله، ارز اربعین بخریم؟ +آموزش تصویری

ارز اربعین برای زائران کربلا از طریق پیام رسان «بله» ارائه می شود. مراحل دریافت این ارز در زیر به صورت تصویری آموزش داده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چگونه با پیام‌رسان بله، ارز اربعین بخریم؟ +آموزش تصویری

در این گزارش می‌توانید شیوه دریافت ارز اربعین حسینی (ع) از طریق پیام‌رسان بله را آموزش ببینید.

متعاقب اعلام بانک مرکزی مبنی بر فروش ارز دینار عراق به زائران اربعین حسینی، بانک ملی ایران اعلام کرد، زائران اربعین حسینی که مراحل دریافت ویزای خود را از طریق سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir انجام داده‌اند، می‌توانند نسبت به خرید ارز دینار از طریق پیام‌رسان بله و دریافت آن در کشور عراق اقدام کنند.

قابل ذکر است زائران اربعین حسینی پس از تکمیل فرآیند خرید ارز خود در بات مربوطه در پیام‌رسان بله و پرداخت معادل ریالی در نظر گرفته شده، یک شناسه و رسید دریافت می‌کنند که می‌توانند با در دست داشتن این رسید پس از عبور از مبادی ورودی کشور عراق در مرز مهران، شلمچه، چذابه به کارگزاری‌های بانک ملی ایران در این مناطق و شهر‌های نجف، کربلا و کاظمین مراجعه کرده و نسبت به دریافت ارز خریداری شده (دینار عراق)، اقدام کنند.

برای خرید ارز باید مشخصات دقیق زائر اعم از کد ملی و شماره گذرنامه ثبت شود و ارز خریداری شده صرفاً به فرد زائر تحویل داده خواهد شد. برای تحویل گرفتن ارز ارائه رسید، اصل گذرنامه و حضور شخص زائر ضروری است و هر زائر تنها یک بار قادر به خرید ارز از این طریق خواهد بود.

برای دریافت ارز ویژه اربعین حسینی (ع) از طریق پیام‌رسان بله باید به روش زیر عمل کنید.

در ابتدا باید جدیدترین نسخه پیام‌رسان بله را نصب کنید؛ برای نصب جدیدترین نسخه پیام‌رسان بله روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود پیام رسان بله نسخه ۳.۴۴ با امکان خرید ارز اربعین حسینی

پس از نصب اپلیکیشن بله، به بازو (بات) «دریافت ارز اربعین» بروید که از طریق صفحه‌ی «بانک من» یا «ویترین» بله و همچنین شناسه مستقیم @dinarpaybot در دسترس شماست. از طریق این بازو مشخصات و مدارک خود را ارسال کرده و معادل ریالی ارز درخواستی را پرداخت کنید. بازو به شما یک رسید تصویری و یک شناسه‌ی ده رقمی ارسال می‌کند که با ارائه آن به همراه مدارک به کارگزاری‌های بانک ملی در عراق، می‌توانید دینار خریداری‌شده‌ی خود را دریافت کنید. از تعامل در کانال‌ها و بازو‌ها با اسامی مشابه جدا اجتناب کنید.

در ادامه مراحل دریافت ارز ویژه اربعین حسینی (ع) را به صورت تصویری مشاهده می‌کنید.

چگونه با پیام‌رسان بله، ارز اربعین بخریم؟ +آموزش تصویری

چگونه با پیام‌رسان بله، ارز اربعین بخریم؟ +آموزش تصویری

چگونه با پیام‌رسان بله، ارز اربعین بخریم؟ +آموزش تصویری

چگونه با پیام‌رسان بله، ارز اربعین بخریم؟ +آموزش تصویری

برای استفاده از این روش باید قوانین و مقررات زیر رعایت شود:

۱- حداقل مبلغ خرید ارز از طریق این بازو، ۵۰ هزار دینار و حداکثر ۱۰۰ هزار دینار عراق به ازای هر زائر است.
۲- برای خرید ارز باید مشخصات دقیق زائر (کد ملی، شماره گذرنامه و تصویر گذرنامه) در بازو ثبت شود؛ در هنگام تحویل ارز مشخصات فرد ثبت‌نام شده با مدارک تطبیق داده می‌شوند.
۳- کسانی قادر به دریافت ارز هستند که از طریق سامانه‌ی سماح نسبت به اخذ ویزا اقدام کرده باشند.
۴- پس از آنکه معادل ریالی ارز را در پیام‌رسان بله پرداخت کردید، بازو به شما یک رسید تصویری و یک شناسه‌ی ده‌رقمی ارسال می‌کند. رسید تصویری به صورت بارکد مربعی (QR-Code) است.
۵- دینار خریداری شده توسط کارگزاری‌های رسمی بانک ملی ایران پس از خروج از کشور در مبادی مرزی و شهر‌های نجف، کربلا و کاظمین تحویل داده می‌شود. لطفا سه ساعت قبل از مراجعه به کارگزاری‌ها ارز خود را از طریق پیام‌رسان بله خریداری کنید.
۶- برای دریافت نقدی دینار، ارائه رسید تصویری یا شناسه‌ی ده‌رقمی، اصل گذرنامه و حضور شخص زائر در دفاتر کارگزاری بانک ملی ایران ضروری است. دفاتر مجاز در همین بازو معرفی شده‌اند.
۷- هر زائر تنها یک بار قادر به خرید دینار از طریق این بازو است؛ بنابراین در انتخاب مبلغ درخواستی و ثبت سایر مشخصات زائر دقت نمایید.
۸- طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، ارز به کسانی تعلق می‌گیرد که تاریخ تولدشان قبل از ۱۳۸۵/۷/۳۰ باشد.

همچنین کانال «اطلاع‌رسانی خرید ارز اربعین» با هدف اطلاع‌رسانی به هنگام درباره‌ی فرآیند دریافت ارز اربعین، راهنمای دریافت ارز، وضعیت کارگزاری‌ها، مشکل‌های نرم‌افزاری و ... راه‌اندازی شده است. زائرانی که برای خرید ارز از طریق بله اقدام کرده‌اند، می‌توانند با استفاده از شناسه مستقیم @bmidinarpay در این کانال عضو شوند.

نظرات بینندگان