arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

۵۰ حمله جدی به پاسگاه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در یکسال/ طرح جدید برای مرزها

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای ایجاد کمک‌های سخت افزاری و نرم افزاری به پاسگاه‌های مرزی باید تمهیداتی اندیشید، همچنین باید بودجه پایداری برای رفع محرومیت مرزها، قبل از فصل پیش نویس بودجه کل کشور تهیه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای ایجاد کمک‌های سخت افزاری و نرم افزاری به پاسگاه‌های مرزی باید تمهیداتی اندیشید، همچنین باید بودجه پایداری برای رفع محرومیت مرزها، قبل از فصل پیش نویس بودجه کل کشور تهیه شود.

حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص بازدید از پاسگاه مرزی که در آنجا 12 مرزبان در میرجاوه ربوده شده است، اظهار داشت: بازدیدی از محل پاسگاه مرزی میرجاوه که مرزبانانش ربوده شده‌اند به عمل آوردیم و مقرر شد اقداماتی برای تامین امکانات مرزبانی و رفع مشکلات مرزها انجام شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین امنیت مرزبانان ایرانی برای ما بسیار مهم است، بیان کرد: تمام امکانات به کار گرفته شده تا این مرزبانان نجات پیدا کنند. بزرگان منطقه و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس تلاش می‌کنند تا این مرزبانان آزاد شوند و رایزنی‌هایی نیز با پاکستان صورت گرفته است.

وی افزود: در طول یکسال گذشته بیش از 50 مورد حمله جدی به پاسگاه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت گرفته که از سوی اشرار و گروهک‌ها طراحی شده بود که البته همه این حملات با رشادت مرزبانان ایرانی خنثی شده که نباید این موضوع نادیده گرفته شود.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه اگر سهل‌انگاری در موضوع ربایش مرزبانان بوده پیگیری می‌شود و ستاد کل نیروهای مسلح نیز در حال بررسی است، ادامه داد: من بعد از بازگشت از سفر با دکترلاریجانی صحبت کردم و قرار بر این شد که طرحی را ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک سری فیلم‌ها و اسناد را باید تهیه کنیم تا در 2موضوع به مرزهای کشور کمک شود، گفت: ابتدا برای ایجاد کمک‌های سخت افزاری و نرم افزاری باید تمهیداتی اندیشیده شود و سپس بودجه پایداری باید برای رفع محرومیت مرزی، قبل از فصل پیش نویس بودجه کل کشور تهیه شود.

وی افزود: به آقای لاریجانی پیشنهاد دادم تا جلسه‌ای را در مجلس برگزار کنند و به صورت مشخص در خصوص مرزها بررسی‌های لازم انجام شود تا با حضور مسئولان کشور ردیف پایداری که وابسته به بودجه نوسانی نباشد برای رفع مشکلات مرزها پیش‌بینی شود.

فلاحت پیشه اظهار داشت: هرپاسگاه مرزی که امکانات و تجهیزات خوبی داشته در حمله اشرار آسیب جدی ندیده ولی در جاهایی که مشکلات و کمبودهایی وجود داشته، حمله اشرار آسیب‌هایی را وارد آورده است.

امکانات مرزبانی ایران حداقل 10 برابر امکانات پاکستان است

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات مرزبانی ایران از لحاظ تعداد پاسگاه‌‎ها و نیروهای مرزی در 600 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان، حداقل 10 برابر امکانات کشور همسایه است، بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد دشمنان کشور باید اقدام جدی در مجلس برای مرزها صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پاکستان شرایط خاصی دارد و پیگیری می‌کنیم تا مشکلات مرزی این کشور حل شود. وزارت کشور، وزارت خارجه و سپاه اقدامات لازم را در مرز انجام می‌دهند ولی باید در خصوص رفع مشکلات مرزی کشور به صورت ویژه کار کنیم.

منبع : خانه ملت 

نظرات بینندگان