arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

ترکیه: هیچ چیزی در خصوص پرونده خاشقچی پنهان نمی‌ماند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشف حقایق مربوط به پرونده جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود، مسئولیت بزرگی را متوجه مسئولان سعودی می‌کند.ابراهیم کالین تاکید کرد، تحقیق در خصوص خاشقچی با هدف کشف جنایت شنیع قتل او صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیه: برای مشخص شدن حقیقت قتل خاشقجی تا آخر ادامه می‌دهیم

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشف حقایق مربوط به پرونده جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود، مسئولیت بزرگی را متوجه مسئولان سعودی می‌کند.

به گزارش فارس،‌ «ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت که کشف حقایق مربوط به پرونده خاشقچی مسئولیت بزرگی را متوجه مسئولان سعودی می‌کند.

به گزارش المیادین، سخنگوی رجب طیب اردوغان افزود: هیچ چیزی در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی پنهان نمی‌ماند.

ابراهیم کالین تاکید کرد، تحقیق در خصوص خاشقچی با هدف کشف جنایت شنیع قتل او صورت گرفته است.

وی افزود: وزارت دادگستری ترکیه و همه مسئولان این کشور در خصوص تحقیقات مربوط به پرونده خاشقچی نقش ایفا کردند و رجب طیب اردوغان این مساله را از لحظه اول پیگیری کرده است.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که رئیس جمهور ترکیه فردا سه شنبه درباره جزئیات پرونده خاشقچی توضیح می‌دهد.

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد «ترغیب کردن» وی برای «بازگشت» به ریاض را داشتند، درگیر شده و نهایتا در پی یک «اشتباه» مرده است.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور دو بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شده‌اند.

نظرات بینندگان