arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

مشاور اردوغان: سعودی‌ها ما را به سخره گرفتند/ توضیحات عربستان ابهامات را در قتل قاشقچی بیشتر کرد

مشاور اردوغان تأکید کرد: هر میزان در خصوص توضیحات سعودی‌ها فکر می‌کنم، احساس می‌کنم که سازمان امنیت و اطلاعات ما به سخره گرفته شده است.وی در خصوص موضع بن سلمان نیز گفت که وی به جای پاسخ به انتقادات به ترکیه تاخته و گفته است که رسانه‌های سعودی باید بیش از این به نامزد «جمال خاشقچی» و «یاسین اقطای» بپردازند.او تأکید کرد که به زودی تمامی زوایای این واقعه آشکار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور اردوغان: سعودی‌ها ما را به سخره گرفتند/ توضیحات عربستان ابهامات را در قتل قاشقچی بیشتر کرد

مشاور اردوغان روایت سعودی‌ها از کیفیت کشته شدن قاشقچی را غیر قابل باور خواند.

به گزارش فارس، «یاسین اقطای» مشاور رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روایت عربستان سعودی از چگونگی قتل جمال خاشقچی را نه تنها راضی‌کننده ندانست بلکه که گفت این توضیحات ابهامات را بیشتر کرده است.

او در روزنامه ینی شفق نوشت: جای سؤال دارد اینکه چگونه بین ۱۵ جوان و یک مرد ۶۰ ساله با دستان خالی درگیری رخ می‌دهد؟

اقطای که دوست خاشقچی نیز به شمار می‌رود، افزود: توضیحات سعودی هیچ یک از جوانب واقعه را توضیح نمی‌دهد با اینکه اطلاعات بسیاری در این خصوص بدست آمده است؛ بلکه سؤالات بیشتری نیز به وجود می‌آورد.

مشاور اردوغان تأکید کرد: هر میزان در خصوص توضیحات سعودی‌ها فکر می‌کنم، احساس می‌کنم که سازمان امنیت و اطلاعات ما به سخره گرفته شده است.

اقطای در خصوص موضع بن سلمان نیز گفت که وی به جای پاسخ به انتقادات به ترکیه تاخته و گفته است که رسانه‌های سعودی باید بیش از این به نامزد «جمال خاشقچی» و «یاسین اقطای» بپردازند.او تأکید کرد که به زودی تمامی زوایای این واقعه آشکار شود.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی روز گذشته به فاکس نیوز گفت که از چگونگی کشته شدن خاشقچی اطلاعی ندارد اما این اقدام از سوی افراد خودسر انجام شده و بن سلمان از این اتفاق خبر نداشت.

عربستان سعودی، بعد از انکارهای اولیه، سرانجام شنبه ۲۸ مهر اعتراف کرد «جمال خاشقچی» داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول و در جریان یک درگیری کشته شده است. روایت ریاض که مدعی شده مرگ خاشقچی بعد از درگیری داخل ساختمان کنسولگری اتفاق افتاده با تردیدهای جدی در دنیا رو به رو شده است.

اردوغان گفته است که فردا (سه‌شنبه) توضیحاتی در خصوص چگونگی مرگ این منتقد و نویسنده عربستانی بیان خواهد کرد.

نظرات بینندگان