arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

داماد ترامپ: عربستان سعودی در این مقطع که تهاجم ایران را به عقب می رانیم، متحد قوی برای ما بوده است

داماد رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما باید بتوانیم با متحدان خود کار کنیم، من فکر می کنم عربستان سعودی در این مقطع که تهاجم ایران را به عقب می رانیم، متحد قوی برای ما بوده است، ایران تروریسم زیادی همچون حزب الله، حماس و حوثی های یمن را تامین مالی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جرد کوشنر صبح دوشنبه در گفت و گو با بخش شهروند شبکه خبری سی ان ان افزود: من نماینده ترامپ درامور خاورمیانه نیستم،من فقط در موضوع صلح خاورمیانه بین اسرائیل و فلسطین کار می کنم که در این تلاش، شرکای منطقه ای متعددی حضور دارند.


وی ادامه داد: رئیس جمهوری یک تیم سیاست خارجی قوی دارد که با رهبری مایک پمپئو وزیر خارجه، جان بولتون مشاور امنیت ملی و نیکی هیلی که در سازمان ملل نمایندگی خوبی دارد و جیمز متیس وزیر دفاع، کار می کنند. ما یک تیم بسیار خوبی داریم و من یک بخش کوچکی از این مجموعه هستم.


داماد رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما باید بتوانیم با متحدان خود کار کنیم، من فکر می کنم عربستان سعودی در این مقطع که تهاجم ایران را به عقب می رانیم، متحد قوی برای ما بوده است، ایران تروریسم زیادی همچون حزب الله، حماس و حوثی های یمن را تامین مالی می کند.


کوشنر مدعی شد: ایران رفتار خشنی برای مدت طولانی داشته است و ما باید بتوانیم هدف یا اهداف استراتژیک خود را دنبال و با آن نیز برخورد کنیم.


وی درباره صلح خاورمیانه هم گفت: من فکر می کنم ما پیشرفت زیادی کرده ایم. رئیس جمهوری کار بسیار خوبی انجام داد تا اجازه ندهد راه های قدیمی فکر و اقدام او را محدود کند. این موضوع فقط درباره خاورمیانه نیست و در امور داخلی هم می بینیم که اینگونه عمل می کند.


نماینده ترامپ در صلح خاورمیانه افزود: ما در خاورمیانه با مردم صحبت می کنیم تا متوجه شوند که شرایط امروزی چگونه است، من با مردم زیادی در منطقه صحبت و با مذاکره کنندگان پیشین هم گفت و گو کرده ام.


کوشنر یادآور شد: ما موارد مشابه زیادی در درگیری های 25 سال گذشته پیدا کرده ایم اما تغییرات زیادی نداشته ایم. ما سند عمیقی را از طریق گفت و گو ایجاد کردیم که جزئیات بیشتری را به ما می دهد.


وی تاکید کرد اختلاف نظرها وجود دارد اما فکر می کنم می توانیم پیشرفت کنیم، چون مردم متوجه می شوند که دلایل زیادی برای این اختلاف وجود ندارد.


مشاور ترامپ در مساله صلح خاورمیانه با این ادعا که شکافی بین خواسته های مردم و مذاکره کنندگان وجود دارد، گفت: من فکر می کنم مردم به دنبال فرصت و زندگی بهتری هستند و ما باید در این باره کار کنیم، ما باید به اسرائیل اجازه دهیم که امنیت خود را تامین کند و به فلسطینی ها هم فرصتی را که می خواهند عطا کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که چرا باید اطمینان داشته باشیم تمام این موارد را انجام خواهید داد و به نتیجه می رسید، اظهار کرد: رئیس جمهوری به من اعتماد دارد. فکر می کنم او می داند که هر کاری که از ابتدای فعالیت انتخاباتی تا کنون به من داده است، قادر به انجام آن به طور موثر بوده ام و توانسته ام نتایج را به دست آورم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان