arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

سوپرمیکرو وجود تراشه های جاسوسی چینی را بررسی می کند

شرکت سوپرمیکرو اعلام کرد که سخت افزارهای خود را به شکل کامل و دقیق برای اطمینان از عدم وجود تراشه های جاسوسی چینی بررسی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت سوپرمیکرو اعلام کرد که سخت افزارهای خود را به شکل کامل و دقیق برای اطمینان از عدم وجود تراشه های جاسوسی چینی بررسی خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ماجرای تراشه های جاسوسی چینی، از مدتی قبل به شدت داغ شده است. این ماجرا از یک گزارش بلومبرگ شروع شد که مدعی بود چینی ها از طریق تراشه اقدام به سرقت اطلاعت از سرورهای آمریکایی می کنند.

پس از نشر این گزارش شرکت هایی مثل اپل به سرعتئ اقدام به تکذیب ماجرای جاسوسی کردند. کار تا جایی پیش رفت که حتی تیم کوک اعلام کرد بلومبرگ باید به خاطر گزارش خود عذرخواهی کند. اما به نظر می رسد سوپر میکرو نظری متفاوت دارد.

سوپر میکرو یک بیانیه خطاب به مشتریان خود صادر و اعلام کرده که تمامی محصولاتش را برای هر نوع مدرکی که خبر از وجود تراشه های جاسوسی بدهد بررسی خواهد کرد.

در بخشی از این بیانیه می خوانیم:

"به رغم عدم وجود هیچ مدرکی مبنی بر وجود یک تراشه سخت افزاری مخرب، ما در حال بررسی طولانی و دقیق و البته همه جانبه هستیم."

بلومبرگ در گزارش خود اعلام کرده بود که تراشه های جاسوسی چینی برای جمع آوری اطلاعات و اسرار تجاری از اپل و آمازون استفاده کرده است. البته سوپر میکرو این ادعا را رد کرده، اما از سوی دیگر اعلام کرده برای اطمینان از صحت این موضوع، ماجرا را دوباره بررسی می کند.

 

 

نظرات بینندگان