arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

یک سناتور دموکرات آمریکایی: واردات نفت از عربستان متوقف شود

سعودی‌ها روز جمعه به صورت رسمی مسئولیت قتل جمال خاشقچی را پذیرفتند، یک سناتور دموکرات آمریکایی از دولت ترامپ خواسته است تا به همین دلیل واردات نفت از عربستان را متوقف کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارتین هنریچ، سناتور دموکرات از ایالت نیومکزیک آمریکا از دولت ترامپ خواست تا به دلیل رسوایی قتل جمال خاشقچی و قبول مسئولیت این قتل توسط دولت عربستان، واردات نفت از این کشور را متوقف کند.

سعودی‌ها روز جمعه به صورت رسمی مسئولیت قتل خاشقچی را پذیرفتند و گفتند که وی در یک درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه کشته شده است.

هندریچ طی مصاحبه‌ای گفت: آمریکا نباید اجازه دهد چنین نقض فاحش حقوق بشری بدون پاسخ باقی بماند. به همین دلیل من خواستار آن هستم که تا زمانی که پادشاهی عربستان در بالاترین سطوح مسئولیت خود را در قتل خاشقچی نپذیرفته و مجازات نشوند، واردات نفت عربستان به آمریکا تحریم شود.

وی گفت: سعودی‌ها به طور واضح بر این باورند که می‌توانند از عواقب چنین اقدامی با کمک گرفتن از دولت ترامپ فرار کنند و ما به عنوان یک کشور در مقابل چنین رویکردی بایستیم و ثابت کنیم آنها اشتباه می‌کنند.

این سناتور دموکرات در حالی خواستار چنین اقدامی در آمریکا علیه عربستان شده است که استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اقدام روز جمعه ریاض در اعتراف به قتل خاشقچی را قدم اول خوب اما ناکافی عنوان کرده است.

منوشین معتقد است که هنوز برای اعمال تحریم علیه ریاض در چنین شرایطی زود است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان