arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۸۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

ترامپ: قتل خاشقچی با برنامه ریزی قبلی نبوده / به جای توقف فروش اسلحه، می توان تنبیه های دیگری در نظر گرفت / با اعضای کلیدی کنگره مشورت خواهم کرد / ادعای تکه تکه شدن بدن خاشقچی سوال برانگیز است؛ آیا اصلا آن اره استخوانی بوده؟

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، تلفنی صحبت کرده است و اطلاعات بیشتری در مورد خاشقچی در یک تا دو روز آینده اعلام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا گفت: قتل جمال خاشقچی یک توطئه بوده که از سر رد شده است.

به گزارش «انتخاب»، دونالد ترامپ در گفت و گو با یو اس ای تودی گفت همچنان توضیحات سعودی در مورد قتل جمال خاشقچی سوال برانگیز است اما او با هر حرکتی که بخواهد فروش اسلحه به عربستان سعودی را متوقف کند مخالفت خواهد کرد.

وی ادامه داد می توان تنبیه های دیگری در نظر گرفت و برای این کار همچون موضوع انتخاب برت کاوانا قاضی دیوان عالی، با اعضای کلیدی کنگره مشورت خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد به نظر او خاشقچی عمدا به سوی کنسولگری برای قتلش کشانده نشده است.

ترامپ همچنین اطلاعاتی که از دولت ترکیه به رسانه ها در مورد تکه تکه شدن بدن خاشقچی ارائه شده را سوال برانگیز دانست و در پاسخ به سوالی در این مورد به خبرنگار یو اس ای تودی گفت: «آیا شما می دانید که اصلا اره استخوانی بوده است؟»

وی اظهار کرد با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، تلفنی صحبت کرده است و اطلاعات بیشتری در مورد خاشقچی در یک تا دو روز آینده اعلام خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد فروش اسلحه به سعودی هم بار دیگر به تمایل روسیه و چین به گرفتن چنین قراردادی اشاره کرد و افزود باید تصویر بزرگتر در رابطه با سعودی، خصوصا نقش آنها در مقابله با ایران در نظر گرفته شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
به ما چه که قاشقچی مرده کفگیر و بشقاب و سینی میمیرند کسی صداش در نمیاد حالا یک قاشچی مرده اینهمه سرو صدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
حتما اسلحه مناسبی نداشتند که از اره استخوان بر استفاده کرده اند . اصلا خاشقچی وجود داشته یا نه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
اگر جهان و شخص خاشقجی بهت بگن انتخاب ، بسه دست بردار ، شرط می بندم انتخاب اصلن و ابدن دست بردار این خاشقجی نخواهد بود . مرد ناحسابی این همه مشکلات مردم را رها کردی اونوقت تمام زندگیتون شده خاشقجی؟ خجالت بکش خیلی داری زیاده روی می کنی . شما دستپخت خودتون که همان معرفی تعریف و تمجید از حسن روحانی بود که سبب شدید این شخص انتخاب بشه ، نمی تونید بخورید اونوقت همش گیر دادید به این خاشقجی؟
نظرات بینندگان