arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

گردباد انتقامی عربستان سعودی آغاز شده است؟ / ریچارد برانسون از ریاست پروژه ویرجین هایپرلوپ استعفا داد

ریچارد برانسون از ریاست پروژه ویرجین هایپرلوپ استعفا داد. آن هم در حالی که بسیاری، پروژه هایپرلوپ ریچارد برانسون را جدی ترین رقیب پروژه لوپ ایلان ماسک می دانستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریچارد برانسون از ریاست پروژه ویرجین هایپرلوپ استعفا داد. آن هم در حالی که بسیاری، پروژه هایپرلوپ ریچارد برانسون را جدی ترین رقیب پروژه لوپ ایلان ماسک می دانستند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ریچارد برانسون در توجیه استعفا خود اعلام کرده که این شرکت نیاز به شخصی دارد که می تواند "بیشتر از او" مفید باشد.

ریچارد برانسون در شرایطی از این شرکت کناره گیری کرد که اتفاقا بر خلاف نظر خودش، بسیاری، وی را یکی از برترین رهبران حوزه حمل و نقل در جهان می دانستند.

اما این استعفا ابعاد دیگری نیز دارد که پای عربستان سعودی را به ماجرا باز می کند. ریچارد برانسون پس از ناپدید شدن و قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقچی، برخی از روابط تجاری خود با عربستان سعودی را لغو کرد. این درست همان کاری بود که چندین شرکت مطرح دیگر نیز انجام دادند.

عربستان سعودی نیز در اقدامی تلافی جویانه، رقمی را که قرار بود در پروژه ویرجین هایپرلوپ سرمایه گذاری کند، لغو کرد. برخی از منابع آگاه و ناشناس معتقدند، عربستان سعودی به ریچارد برانسون فشار وارد کرده و افزون بر قطع کمک مالی وی را تهدید کرده است. البته این موضوع تایید نشده اما دور از ذهن نیست.

ریچارد برانسون از ریاست پروژه ویرجین هایپرلوپ استعفا داد / آیا عربستان سعودی  در این کناره گیری نقش دارد؟

یک سخنگوی ویریجین هایپرلوپ در بیانیه ای گفت: "در مرحله توسعه پروژه، برانسون احساس کرد که این شرکت نیاز به رئیس قدرتمندتری دارد. بنابراین ما صندلی اجرایی ویرجین را به یکی دیگر از اعضای گروه اجرایی، پاتریک مک کال منتقل خواهیم کرد.ما از ریچارد برای رهبری و چشم انداز خود به عنوان رئیس، تشکر می کنیم. ما در حال همکاری با گروه ویرجین برای پیشبرد اولین پروژه های خود در سطح جهانی هستیم."

فراموش نکنیم که این پروژه قرار بود در امارات متحده عربی اجرایی شود و در نتیجه استعفا برانسون برای این کشور نیز حائز اهمیت است. باید دید در نهایت سرنوشت این پروژه به کجا می رسد.

*رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان