arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

مجتهد: ظاهرا رویترز با قاتل خاشقچی هم‌دست شده است

همزمان با سخنرانی رئیس جمهور ترکیه درباره جزئیات پرونده قتل خاشقچی، افشاگر اخبار آل سعود می‌گوید، ولی‌عهد سعودی در کاخ خود در حفاظت شدید است و پدرش را به کاخ منطقه عسیر فرستاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

همزمان با سخنرانی امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره جزئیات پرونده جمال خاشقچی و قتل او در کنسولگری عربستان سعودی، «مجتهد» حساب کاربری معروف به افشاگر اخبار آل سعود، می‌گوید، محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی بسیار نگران و آشفته است.

مجتهد همزمان با سخنرانی اردوغان در پارلمان ترکیه، در توییتی نوشت: بن سلمان خشمگین، مضطرب، عصبی و آشفته شده است. خودش را کاخ خودش تحت حراست شدید حبس کرده و هر تلاشی را که هدفش دور کردن او از قدرت یا کاهش نفوذ اوست، سرکوب می‌کند.

به ادعای مجتهد، بن سلمان، پدرش سلمان را به کاخ عسیر فرستاده، کاخی که شاید اکنون شبیه به زندان برای پدرش باشد. مجتهد می‌گوید تاکنون تلاش‌های داخل خاندان سعودی ضعیف و ناکام بوده است.

مجتهد در توییتی دیگر از تلاش بن سلمان برای دور کردن اتهام دخالت در قتل خاشقچی از خود خبر داد و نوشت که او تلاش می‌کند نزدیکان خود را مسئول حادثه معرفی کند. گزارشی که رویترز از ارتباط کنسولگری از طریق برنامه اسکایپ منتشر کرد و گفته شد که تیم پانزده نفره با سعود القحطانی مشاور دیوان سلطنتی صحبت کرده‌اند، این خبر ساخته‌ دست بن سلمان است چون کسی که تیم پانزده نفره با اسکایپ با او صحبت کرده، همان خود بن سلمان است.

مجتهد نوشت که رویترز گزارشی دیگر منتشر خواهد کرد که طبق آن بدر العساکر رئیس دفتر ولی‌عهد متهم خواهد شد و گفته خواهد شد که او و سعود القحطانی با یکدیگر هماهنگی کرده‌اند و بن سلمان را در جریان اتفاق کنسولگری قرار نداده‌اند.

مجتهد فاش کرد که به نظر می‌رسد رویترز با قاتل (جمال خاشقچی) هم‌دست شده است.

مجتهد: ظاهرا رویترز با قاتل خاشقچی هم‌دست شده است

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ۵۹ ساله سعودی مقیم آمریکا، سه‌شنبه دهم مهر (دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما دیگر از ساختمان خارج نشد. هجده روز بعد عربستان سعودی تحت فشار بین‌المللی ناچار شد به کشته شدن او در کنسولگری اذعان کند اما مسئولیت آن را بر عهده عناصر امنیتی و اطلاعاتی انداخت و سران کشور را از این حادثه بی‌اطلاع توصیف کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان