arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

استعفای یک چهره سرشناس دیگر در حوزه فناوری

سریال استعفای سرشناسان حوزه فناوری ادامه دارد و این بار نیز نوبت به هم بنیانگذار آکیولس رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سریال استعفای سرشناسان حوزه فناوری ادامه دارد و این بار نیز نوبت به هم بنیانگذار آکیولس رسیده است.

برندن ایرایب، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق آکیولس، امروز اعلام کرد که فیسبوک را ترک خواهد کرد. به گزارش TechCrunch، ایرایب این تصمیم را ظاهراً پس از لغو نسل بعدی هدست واقعیت مجازی این شرکت یعنی «ریفت ۲» در هفته‌ی گذشته که خود او مسئول توسعه آن بود، اتخاذ کرده است.

ایرایب و تیم اجرایی فیسبوک دیدگاه‌هایی اساساً متفاوت درباره آینده آکیولس داشتند که به مرور زمان این اختلاف نظر عمیق‌تر شده و ایرایب نیز علاقه‌ای به تلاش بیشتر برای به کرسی نشاندن دیدگاه خودش ندارد.

brendan iribe

وی جدایی خود را در یک پست فیسبوک بدین گونه اعلام کرد: «از روزی که ما آکیولس را در ژوئیه ۲۰۱۲ تاسیس کردیم، اتفاقات بسیاری افتاده‌ است. من هیچ‌وقت نمی‌توانستم تصور کنم که تا چه میزان موفق خواهیم شد و تا کجا پیش خواهیم رفت. امروز، پس از هفت سال فوق‌العاده، در حال جدایی هستم. من به آنچه با یکدیگر به‌دست‌ آوردیم، بسیار افتخار می‌کنم و قدردان آن هستم. ما یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تحقیقاتی و مهندسی در تاریخ را گردهم آوردیم، که اولین حضور واقعی واقعیت مجازی را با آکیولس ریفت (Rift) و تاچ (Touch) رقم زده و یک صنعت نوپا را الهام بخشیده‌ است. ما انقلابی را شروع کردیم که دنیا را از جهاتی که حتی نمی‌توانیم متصور شویم، متحول می‌کند. با این حال، با وجود اینکه بسیار پیش رفته‌ایم، اما مسیر تازه شروع شده‌ است. مایکل آبراش درست می‌گوید که «این‌ها روزهای خوب قدیمی هستند». هم‌اکنون زمانی است که ما باید پیشگامان پلتفرم و مدیوم بزرگ بعدی باشیم. حال زمان ماست تا این فناوری را بیش از پیش توسعه دهیم. هر قسمت از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیاز به بهبود دارد، مخصوصا سخت‌افزار و فناوری پایه و آکیولس بهترین تیم را در جهان برای این کار دارد. اگرچه تا عرضه عینک‌های هوشمند جادویی که همه ما رویای آن را در سر می‌پرورانیم، فاصله داریم اما آن‌ها تقریبا در دسترس ما هستند. کار کردن با بسیاری از افراد با استعداد در آکیولس و فیسبوک، دگرگون‌کننده‌ترین تجربه من از زندگی کاری‌ام است. وقتی کسی ما را تشویق کرده یا از ما تشکر می‌کند، ما می‌گوییم «تلاش تیمی». موفقیت آکیولس تنها به‌دلیل تلاش تیمی خارق‌العاده، میسر شده‌ است. من خالصانه از تمامی کسانی که عضوی از این مسیر حیرت‌انگیز بوده‌اند، تشکر می‌کنم؛ مخصوصا از مارک که به این تیم و آینده VR و AR باور دارد. برای من، این اولین استراحت در ۲۰ سال گذشته است. الان زمان استراحت، تجدید قوا و خلاق بودن است. من برای اتفاقات بعدی هیجان زده‌ام.

منبع: زومیت

نظرات بینندگان