arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

فرمانده مرزبانی ناجا: خروج بیش از ۷۰۰ هزار زائر از ۳ مرز / ناامنی گزارش نشده است

سردار قاسم رضایی گفت: زیر ساخت‌های بسیار خوبی در سه مرز به ویژه مرز شلمچه ایجاد شده است که از جمله می توان به سازماندهی مناسب و مطلوب موکب داران، تعریض مناسب جاده ها، هماهنگی میان سیستم های پایانه ای، گمرکی و رده‌هایی که مسئولیت انتظامات و امنیت را بر عهده دارند، اشاره کرد که با هماهنگی طرفین ایرانی و عراقی اقدامات خوبی انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تا شب گذشته بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای سه گانه کشور عبور کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از روند تردد زائرین و نشست با مسئولان و فرماندهان مرزی عراق و ایران که در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایشی که از مرز مهران و چذابه و شلمچه داشتم و خوشبختانه اقدامات به خوبی انجام شده و امنیت کاملی در مرزهای سه گانه کشور به ویژه در مرز شلمچه وجود داشت.

وی ادامه داد: به غیر از وحدت و همدلی و هماهنگی در راستای ایجاد امنیت و بستری در جهت تسهیل در تردد زائرین چیزی دیگر ندیدم. همه اینها را در نگاه زائرین احساس کردم. همه خوشحال معنوی بودند، رضایت داشتند و تشکر می کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: اقدامات بسیار خوبی در طول سال گذشته تاکنون انجام شده و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق بسترهای مناسب و مطلوبی را ارائه کرده‌اند.

رضایی بیان کرد: زیر ساخت‌های بسیار خوبی در سه مرز به ویژه مرز شلمچه ایجاد شده است که از جمله می توان به سازماندهی مناسب و مطلوب موکب داران، تعریض مناسب جاده ها، هماهنگی میان سیستم های پایانه ای، گمرکی و رده‌هایی که مسئولیت انتظامات و امنیت را بر عهده دارند، اشاره کرد که با هماهنگی طرفین ایرانی و عراقی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: ملاقات های مرزی که توسط مرزبانان و فرماندهان مناطق مرزی دو کشور ایران و عراق انجام و نشست هایی که میان مسئولان پایانه ها و گمرکات برگزار شده، باعث شده امروز تمام بسترها برای تردد زائرین در جهت رسیدن به اجتماع بزرگ اربعین فراهم شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: طبق آمار شب گذشته بیش از ۷۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای سه گانه کشور در راستای حضور در راهپیمائی اربعین حسینی عبور کرده‌اند و هیچ موضوع ناامنی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بسیار فضای خوبی در خاک عراق توسط ملت بزرگ این کشور ایجاد شده و آنان نیز از زائرین استقبال و میهمان نوازی می کنند و تمام زندگیشان را در راستای خدمات رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین(ع) گذاشته اند.

رضایی با بیان اینکه مسئولان امنیتی کشور عراق تمام توان خود را در مناطق مرزی و مسیرهای تردد بسیج کرده‌اند، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز هم برای زائرین ایرانی و هم برای زائرین خارجی که از این مسیر عبور می کنند، تمهیدات و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

وی از ورود ۳۰ هزار زائر تبعه پاکستانی به کشور خبر داد و عنوان کرد: همچنین زائرانی از کشورهای افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و سایر نقاط دنیا وارد کشور شده اند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: امروز همه مرزبانان و رده های نظامی و انتظامی، امنیتی و خدماتی جزو لبیک گویان ابا عبدالله الحسین(ع) و جیره خواران این اجتماع بزرگ اربعین حسینی هستند.

نظرات بینندگان