arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

هوش مصنوعی فیسبوک برای حمایت از کودکان دقیق تر می شود / حذف بیش از 8.7 میلیون عکس مستهجن و مرتبط با آزارگری

فیسبوک با استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از تصاویر مستهجن در مورد کودکان تلاش می کند. این شبکه اجتماعی می گوید تا کنون 8.7  میلیون قطعه محتوا را حذف کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک با استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از تصاویر مستهجن در مورد کودکان تلاش می کند. این شبکه اجتماعی می گوید تا کنون 8.7  میلیون قطعه محتوا را حذف کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت فیسبوک با استفاده از هوش مصنوعی و سیستم یادگیری ماشینی برای جستجوی دقیق و تشخیص تصاویر  برهنگی کودکان و محتوای مرتبط با آزارگری کودکان تلاش کرده است.

این تلاش تا جایی پیش رفته که فیسبوک مدعی است این نوع محتواها را در لحظه آپلود شناسایی می کند.این موضوع در دقیق ترین و بالاترین حد تکنولوژی های تشخیص عکس قرار گرفته است. فیسبوک می گوید با کمک هوش مصنوعی تمامی تصاویر شناخته شده کودکان را شناسایی کرده است.

در فوریه گذشته، فیس بوک 8.7 میلیون تکه عکس و محتوا را از پلتفرمش حذف کرد که برهنگی کودکان یا استثمار جنسی آنان را نشان می داد. البته این پلتفرم تا حدی پیشرفته و دقیق است که  محتواهای غیر جنسی مانند عکس یک کودک در حمام را حذف نکند.

افزون بر این ها، فیسبوک شرط سنی عضویت دارد یعنی برای عضویت در این شبکه اجتماعی به حداقل 13 سال سن نیاز است. با این حال، نظارت بر محتوا همیشه آسان نیست. در ماه اوت، فیسبوک پس از از بین بردن یک عکس که کودکی برهنه و فراری از اردوگاه کار اجباری نازی ها را نشان داد، دچار مشکل شد. در سال 2016، نیز این شبکه اجتماعی یک داستان را با یک عکس برنده جایزه پولیتزر از یک دختر ویتنامی برهنه منتشر کرد.

اکنون فیسبوک اعلام کرده از ماه آینده از ابزارهایی دقیق تر برای شناسایی تصاویر ناخوشایند استفاده خواهد کرد.

 

 

نظرات بینندگان