arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

دادگاه اروپا، ایتالیا را بخاطر حبس رئیس بزرگ مافیا محکوم کرد

دادگاه حقوق بشر اروپا، ایتالیا را بخاطر حبس سخت 'برناردو پروونتسانو' رئیس بزرگ مافیا محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) روز پنجشنبه گزارش کرد: به عقیده دادگاه حقوق بشر اروپا، قضات ایتالیایی با اعمال 'حبس سخت' رئیس بزرگ مافیا، حقوق وی را که نباید مورد رفتار غیر انسانی و تحقیر آمیز قرار می گرفت، نقض کرده اند.


قضات ایتالیایی در ماه مارس سال 2016 میلادی با صدور حکمی، مدت زمان حبس سخت موسوم به '41 bis' وی را تا زمان مرگش صادر کردند. این دادگاه معتقد است که طولانی کردن مدت زمان حبس عادی رئیس مافیا، به معنی نقض حقوق وی نیست بلکه اعتراض اروپا علیه حبس سخت است.


وکیل مدافع رئیس پیشین مافیا سال ها بود که درخواست لغو این حبس را که برای مجرمین مافیایی و تروریست ها در نظر گرفته شده است کرده بود، اما تمام درخواست های وی رد شده بود تا اینکه اکنون حکم دادگاه اروپا صادر شد.


'متئو سالوینی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا در واکنش به این حکم دادگاه اروپا گفت: این دادگاه ایتالیا را بخاطر فردی محکوم می کند که به جرم قتل ده ها نفر به 20 سال حبس ابد محکوم شده است. این نشان دهنده بیهودگی سیرک اروپایی است. اینجا ایتالیایی ها برای ایتالیا تصمیم گیری می کنند و نه دیگران.


'برناردو پروونتسانو' یکی از روسای بزرگ مافیای ایتالیا بود که در طول فعالیت خود مرتکب 52 قتل شد. او که از سال 1963 میلادی تحت تعقیب پلیس قرار داشت پس از 43 سال فرار، سرانجام در سال 2006 دستگیر شد. وی در ماه جولای 2016 در سن 83 سالگی درگذشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان