arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

الاخضر الابراهیمی: کشورهای عربی عامل درگیری ها در خاورمیانه هستند/ برخی مقام های کشورهای عربی مقابل نتانیاهو زانو می زنند

«الاخضر الابراهیمی » نماینده اسبق سازمان ملل برای حل بحران سوریه گفت، علت تمرکز درگیری های مسلحانه جهان در منطقه خاورمیانه این است که کشورهای عربی نمی خواهند با هم کار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الابراهیمی پنجشنبه در برنامه 'ضیف التحریر' رادیو الجزایر، اتحادیه عرب را در اهتمام به مسائل عربی غیر جدی دانست و افزود، جلسات و نشست های اتحادیه عرب دو ساعت بیشتر طول نمی کشد و جدا از این، مسائل به صورت عمقی مورد بررسی قرار نمی گیرد و این کشورها با هم همکاری ندارند.


وی در خصوص ادامه درد و رنج های مردم فلسطین گفت، این یک رسوایی است، جهان از مردمی که با نظام آپارتاید مواجه است، دست شسته است و در عین حال برخی مقام های کشورهای عربی مقابل نتانیاهو زانو می زنند .


الابراهیمی وزیر خارجه اسبق الجزایر در خصوص بحران در یمن و علت دخالت نکردن غربی ها برای پایان دادن به جنگ و بحران انسانی در آن نیز گفت، منافع غربی ها در یمن به صورت مستقیم به خطر نیفتاده است و از سوی دیگر این عرب ها و مسلمانان هستند که در آن با هم می جنگند.


وی همچنین در مورد بحران در سوریه نیز گفت، عامل اصلی آغاز حوادث سوریه بهار عربی بود و ابتدا مردم به خیابان ها آمدند اما بعدها برخی کشورهای منطقه از این اتفاقات( در جهت اهداف خود ) بهره برداری کردند.


الابراهیمی در خصوص بحران در لیبی نیز گفت، این کشور قربانی دخالت های خارجی است ، «نیکولا سارکوزی » رئیس جمهوری وقت فرانسه محرک این دخالت خارجی بود.


وی چند روز پیش نیز اوضاع این روزهای جهان عرب را فاجعه بار دانسته و گفته بود، اتحادیه عرب فلج شده و قدرت تصمیم گیری برای حل مشکلات مردم را از دست داده است.


الابراهیمی از سال 1991 تا 1993 وزیر خارجه الجزایر بود و از سال 2012میلادی تا ماه می 2014 نیز نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه بود . وی اکنون عضو گروه داوران و ریش سفیدان اتحادیه آفریقا است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان