arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

آخرین جزئیات سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی/ اجساد برخی از مسافرین پیدا شد

تاکنون اجساد برخی از مسافرین پرواز ۶۲۱ اندونزی پیدا شده اند، اما با توجه به شدت حادثه احتمال زنده یافتن مسافرین بسیار پایین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تاکنون اجساد برخی از مسافرین پرواز ۶۲۱ اندونزی پیدا شده اند، اما با توجه به شدت حادثه احتمال زنده یافتن مسافرین بسیار پایین است.

به گزارش رویترز، آژانس امداد و نجات اندونزی امروز دوشنبه اعلام کرد یک هواپیمایی مسافربری بوئینگ ۷۳۷ از شرکت هواپیمایی لاین ایر که از جاکارتا به سمت شهر پانگکال پینانگ در حال حرکت بود به داخل دریا سقوط کرد.

به گفته رویترز، ۲۳ تن از مسافران این پرواز از مقام‌های دولتی اندونزی بوده‌اند و یکی از مسافران و یکی از خلبانان نیز شهروند ایتالیا بودند.

آگوس هاریونو رئیس مرکز نجات و امداد اندونزی در مصاحبه با دویچه وله آلمان گفت، متاسفانه تا کنون ما نتوانسته ایم محل دقیق سقوط هواپیمای لاین ایر را شناسایی کنیم.

به گفته بیزینس اینسایدر، خلبان هواپیمای لاین ایر اندونزی سه دقیقه قبل از سقوط به دریا از فرودگاه درخواست بازگشت به مبدا را داشته است که با مخالفت ایستگاه کنترل همراه بوده است.

مقام‌های اندونزی گفته‌اند که ۱۷۸ سرنشین بزرگسال، یک نوزاد، دو کودک، دو خلبان و پنج خدمه پرواز سرنشینان این هواپیما بودند.

رئیس آژانس بلایای اندونزی، تصاویری منتشر کرده که می‌گوید از تکه ریزه‌های بازمانده از هواپیماست.

هنوز مشخص نیست که دلیل سقوط این هواپیما چیست. اما در این که هواپیما سقوط کرده مقام‌ها اتفاق نظر دارند.
بنا بر گزارش‌ها، این هواپیما در دریا سقوط کرده و غرق شده است. مقام‌های اندونزیایی می‌گویند جستجوگران قطعاتی از اجساد مسافران و اشیایی نظیر جلیقه نجات و گوشی داخل هواپیما را در محل سانحه پیدا کرده‌اند.

سیندو راهایو، مدیر کل حمل و نقل هوایی اندونزی صبح دوشنبه هفتم آبان ماه در بیانیه‌ای گفته است سازمان تحت مدیریت او با همکاری «آژانس ملی امداد و جست‌وجو، هواپیمایی لاین‌ایر، مدیریت ترابری دریایی و مرکز هوانوردی اندونزی در حال انجام عملیات جست‌وجو هستند».

آنطور که گزارش شده هواپیما یک مشکل فنی داشت که پیش از پرواز روز دوشنبه برطرف شده بود. جزئیات بیشتری در مورد این مشکل منتشر نشده‌است.

هواپیمای بوئینگ '۷۳۷ ماکس ۸' از سال ۲۰۱۶ وارد سیستم هوایی کشور‌ها شده، اما در همین مدت کم به گمان بعضی از کارشناسان بی مشکل نبوده است.

بزرگ‌ترین شرکت هوایی خصوصی اندونزی و پس از ایرآسیا، بزرگ‌ترین خط هوایی ارزان‌قیمت در جنوب‌شرق آسیا است.

آخرین باری که برای این خط هوایی سانحه‌ای رخ داده بود آوریل سال جاری بود که یک بوئینگ ۷۳۷ آن هنگام فرود در هوای بد در فرودگاهی در اندونزی دچار سانحه شد، اما به هیچ یک از مسافران آسیبی نرسید. ۲۵ نفر در سانحه‌ای در سال ۲۰۰۴ جان خود را از دست دادند و شماری در برخی سوانح دیگر زخمی شدند. البته این خط هوایی تا سال ۲۰۱۶ در فهرست سیاه اروپا برای پرواز به کشور‌های این قاره قرار داشت و در ژوئن همان سال از این فهرست خارج شد.

تحقیقات سال ۲۰۱۶، پس از سانحه‌ای که برای بوئینگ ۷۳۷ همین هواپیمایی رخ داد، سبب شد تا کمیته ملی امنیت حمل و نقل اندونزی از شرکت‌های هوایی آن کشور بخواهد آموزش‌ها و تمرین‌های خلبانان خود را بهبود بخشند.

نظرات بینندگان