arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

قلب توییتر از جا کنده خواهد شد / جک دورسی طرفدار «لایک» نیست!

قرار است به زودی توییتر اقدام به حذف گزینه لایک کند. این موضوعی است که از سوی جک دورسی مدیرعامل توییتر مطرح شده و البته احتمالا با اعتراض هایی هم رو به رو می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

قرار است به زودی توییتر اقدام به حذف گزینه لایک کند. این موضوعی است که از سوی جک دورسی مدیرعامل توییتر مطرح شده و البته احتمالا با اعتراض هایی هم رو به رو می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، جک دورسی در شرایطی اعلام کرده که گزینه لایک یا همان قلب را حذف می کند که این گزینه طرفدارانی متعدد داشت.

موضوع جالب تر در مورد این گزینه این است که حتی در هنگام اقدام برای ایجاد این گزینه نیز جک دورسی به شدت دو دل بود با این وجود برخی حاشیه ها باعث شده جک دورسی تصمیم بگیرد به زودی از این گزینه صرف نظر کند، حتی اگر کابران ناراحت شوند.

 شاید تعجب کنید که چرا توییتر در حال برنامه ریزی برای از بین بردن توانایی «دوست داشتن» توییت است. گزینه ای که هدفش  بهبود کیفیت بحث در شبکه های اجتماعی است.

قلب توییتر از جا کنده خواهد شد / جک دورسی طرفدار «لایک کردن» نیست!

این ویژگی در سال 2015 برای جایگزینی گزینه "مورد علاقه"،(یک دکمه ستاره ای که به افراد اجازه می داد تا توییت را به عنوان خوانده شده درنظر بگیرند) انتخاب شد.

پیش از این گزینه هایی مشابه برای "دوست داشتن" و یا نشان دادن قدردانی از به روز رسانی وضعیت افراد، عکس ها و فیلم ها  در فیسبوک معرفی شده بود و کاربران نیز به آن عادت کرده بودند. اما روانشناسان می گویند این گزینه ها باعث وسواس فکری افراد می شود، چرا که اگر لایک نخورند مضطرب می شوند و حتی عملکردشان در شبکه های اجتماعی به حالت نابهنجار در می آید.

بر همین اساس است که جک دورسی عطای این نوع آیکون ها را به لقایش بخشیده است. نظر شما چیست؟ این کار نوعی فرار به عقب نیست؟

نظرات بینندگان