arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۱۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷
گزارش «الاخبار» از عرضه بی‌سابقه نفت ایران در بورس؛

اجرای یکی از برنامه‌های استراتژیک ایران برای مقابله با تحریم نفتی آمریکا کلید خورد

دولت ایران وعده خود در مورد شراکت بخش خصوصی در فروش نفت، برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را اجرایی کرده و در اولین اقدام خود در این راستا، بخشی از نفت خام خود را به بازار انرژی عرضه کرد. به موازات این اقدام، تهران بر اطمینان خود در مورد عدم تاثیرپذیری از ممنوعیت صادرات نفت ایران از سوی آمریکا و افزایش قیمتها، تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اجرای یکی از برنامه‌های استراتژیک ایران برای مقابله با تحریم نفتی آمریکا / یک اقدام بی‌سابقه؛ عرضه نفت ایران در بورس کلید خورد

الاخبار چاپ بیروت نوشت: دولت ایران وعده خود در مورد شراکت بخش خصوصی در فروش نفت، برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را اجرایی کرده و در اولین اقدام خود در این راستا، بخشی از نفت خام خود را به بازار انرژی عرضه کرد. به موازات این اقدام، تهران بر اطمینان خود در مورد عدم تاثیرپذیری از ممنوعیت صادرات نفت ایران از سوی آمریکا و افزایش قیمتها، تاکید کرد.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: پس از گذشت چند ساعت از پذیرش وزرای پیشنهادی روحانی در مجموعه اقتصاد، از سوی مجلس شورای اسلامی، تهران اجرای یکی از برنامه‌های استراتژیک خود برای مقابله با تحریم‌های نفتی آمریکا را آغاز کرده و به فاصله تنها یک هفته با شروع تحریم‌های نفتی، دولت اجرای طرح فروش نفت به شرکت‌های خصوصی از طریق بورس انرژی را کلید زد. تهران با استفاده از این طرح قصد دارد برخی موانع موجود در مسیر فروش نفت خود را بی اثر کند.

طبق گزارش خبرگزاری «شانا» وابسته به وزارت نفت، در روز گذشته، یک میلیون بشکه نفت خام ایران در بازار انرژی به قیمت ۷۹.۱۵ دلار برای هر بشکه، عرضه شد و در آزمون اول، ۲۸۰ هزار بشکه نفت فروش رفت، اما با قیمتی کمتر، یعنی ۷۴.۸۵ دلار برای هر بشکه نفت.

این اقدام در کشوری که سومین صادر کننده نفت اپک محسوب می‌شود، بی سابقه بود؛ چرا که دولت در ایران بر تجارت نفت خام سیطره دارد.

در این میان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران اطمینان داد که عواید کشورش از صادرات نفت، هرگز از دور دوم تحریم‌های آمریکا متاثّر نخواهد شد و علت این امر را چنین عنوان کرد که افزایش قیمت‌ها موجب برقراری نوعی توازن می‌شود؛ به این ترتیب که با وجود کاهش نسبی در صادرات نفت، به دلیل افزایش قیمتها، درآمد نفتی ایران کاهش نمی‌یابد.

وی تصریح کرد: «پیش از این، حدود دو میلیون و نیم بشکه در روز صادرات نفت داشتیم، حتی اگر صادرات ما به روزانه یک میلیون بشکه برسد، عواید صادرات، تحت تاثیر این مساله قرار نمی‌گیرد.» جهانگیری بار دیگر تاکید که تحریم‌های آمریکا موجب توقف صادرات نفت ایران نمی‌شود و در صورت وقوع این توقف، قیمت هر بشکه نفت از ۱۰۰ دلار نیز بیشتر می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
عرضه ی نفت دربورس برخلاف منافع ملی وچوب حراج به ثروت ملی ایرانیان است. ایران را بخاطرلجاجت با حیوانی به نام ترامپ نابود نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
یکی نیست به اینها بگه خوب این کار رو همون اول می‌کردید قبل از این که بتون بریزید توی رآکتور اراک!
نظرات بینندگان