arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

تظاهرات کارمندان گوگل بین المللی شد / کارمندان دفتر توکیو اعتراضات را کلید می زنند

پس از خبرهای ناگواری که از سوی نشریه نیویورک تایمز در خصوص رسوایی جنسی برخی مدیران ارشد گوگل منتشر شد، خشم کارمندان گوگل برانگیخته شد و بسیاری از این کارمندان تصمیم به اعتراضات سراسری گرفته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از خبرهای ناگواری که از سوی نشریه نیویورک تایمز در خصوص رسوایی جنسی برخی مدیران ارشد گوگل منتشر شد، خشم کارمندان گوگل برانگیخته شد و بسیاری از این کارمندان تصمیم به اعتراضات سراسری گرفته اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارکنان گوگل در سراسر جهان در مورد اعتراض به آزار و اذیت جنسی برنامه ریزی می کنند، به نظر می رسد  اعتراض اصلی این کارمندان به نحوه برخورد ساندار پیچای با افراد خاطی مرتبط است.

براساس اطلاعات یک منبع ناشناس، کارمندان گوگل از امروز موج نخست اعتراضات را آغاز می کنند و قصد دارند برای نشان دادن ناراحتی خود از ادارات خود خارج شوند.

این راهپیمایی حدود ساعت 11 صبح به محلی در توکیو آغاز خواهد شد. افزون بر این کارکنان گوگل فهرستی از تقاضاهای مدنی خود را برای لری پیج و بنیانگذار گوگل و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل ارسال می کنند که شامل دعوت به داوری خصوصی در موارد تجاوز جنسی و آزار و اذیت است. داوری خصوصی به این معنی است که مردم از حق شکایت برخوردارند و گاهی اوقات نیز به توافق محرمانه احتیاج دارند.

قرار است تمامی کارمندان معترض گوگل، یک برگه را پشت صندلی  خود قرار دهند که روی آن نوشته است: "من در حال حاضر پشت میزم ننشسته ام؛ زیرا در کنار دیگر همکارانم در گوگل در تلاشم تا اعتراض خود را نسبت به آزار و اذیت جنسی، سوء رفتار،عدم شفافیت و فرهنگ ضعیف سازمانی نشان دهم."

تمامی این جنجال ها یک هفته پس از آن رخ می دهد که تایمز گزارشی تحقیقاتی درباره آزار و اذیت جنسی در گوگل منتشر کرد، طبق گزارش تایمز، اندی روبین، خالق اندروید توسط یک کارمند متهم به آزار و اذیت جنسی شد و سپس گوگل این ادعا را تایید کرد. این شرکت سپس به سرعت با تقاضای استعفای روبین موافقت کرد.

البته روبین در پاسخ به مقاله نیویورک تایمز در توییتی نوشت: "این اتهامات دروغین است. او همچنین گفت،  این داستان شامل اشتباهاتی متعدد و اغراق آمیز و وحشیانه در مورد دوران کاری من در گوگل است."

به نظر می رسد مقاله  تایمز گوگل را سرزنش کرده و خشم را در میان نیروی کار این شرکت گسترده است. هفته گذشته، ساندار پیچای از کارمندان دلجویی کرد اما دیروز ریچ دیوال نیز به علت رسوایی جنسی از کارش برکنار شد.

اگرچه این اعتراض ها به طورمستقیم ساندار پیچای را هدف گرفته اند اما وی در واکنش به بر تظاهرات اعلام کرده تظاهر کنندگان حق دارند خواسته های خود را اعلام کنند و حتی از اعتراضات آنان پشتیبانی خواهد کرد.

پیچای در توییتی در این خصوص نوشت: من خشم و ناامیدی شما را حس می کنم. من به طور کامل تعهد می دهد تا حل کامل این مشکل در کنار شما خواهم بود چرا که اینجا گوگل است.

 

 

نظرات بینندگان