arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۷۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷

امام جمعه شیراز: کسی که حجاب را رعایت نمی‌کند، مستکبر است / در جامعه خودمان، مستکبر زیاد داریم

امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه شیراز با ارائه تعریفی از استکبار و خصوصیت کسانی که توان مبارزه با استکبار را دارند، تاکید کرد تا زمانیکه مستکبری وجود دارد که برای خدا، دین خدا و شعائر دینی قیافه می‌گیرد، مبارزه با استکبار هم تداوم خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه 11 آبان شیراز با ارائه تعریفی از استکبار و خصوصیت کسانی که توان مبارزه با استکبار را دارند، تاکید کرد تا زمانیکه مستکبری وجود دارد که برای خدا، دین خدا و شعائر دینی قیافه می‌گیرد، مبارزه با استکبار هم تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به درپیش بودن روز سیزدهم آبان و نامگذاری این روز به نام مبارزه با استکبار، گفت: اصل اسکتبار یعنی قیافه گرفتن در مقابل خداوند؛ هر کس که در مقابل خداوند قیافه بگیرد مستکبر است، کسی که نماز نمی‌خواند، واجبات را به جا نمی‌آورد، حجاب را رعایت نمی‌کند، مستکبر محسوب می‌شود، بنابر این در جامعه خودمان مستکبر زیاد داریم؛ حال باید به این سئوال پاسخ دهیم که کسی حق دارد در مقابل خداوند قیافه بگیرد؟

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با طرح این سئوال که چه کسی می‌تواند با استکبار مبارزه کند؟ گفت: همه مرد این میدان نیستند، آنکه می خواهد با استکبار مبارزه کند، خودش نباید مستکبر باشد، ولو استکبار او درصد کوچکتری از مستکبری باشد، کسی که تکبر کرده و استکبار می‌ورزد، نمی‌تواند مرگ بر استکبار بگوید.

کسی که مال مردم را خورده، مستکبر و نفوذی استکبار است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز در کشور مواجهه با مشکلی هستیم و یک عده به خوردن مال مردم مظلوم عادت کرده‌اند، گفت: حالا که می‌خواهیم با آمریکا بجنگیم، این عده می گویند نمی‌توانیم، کسی که مال مردم را خورده، مستکبر و نفوذی استکبار است و نمی‌تواند بجنگد و او بازیچه شیطان است.

او تصریح کرد: قبل آنکه فریاد مبارزه با استکبار که در راس آن آمریکا است را سر بدهیم باید ابتدا نگاهی به خودمان بکنیم، اگر حق کسی یا پول کسی را خورده یا آبروی کسی را پایمال کرده و در چهارچوب اسلام و قرآن حرکت نکرده‌ایم، شعاردادن ما علیه استکبار توخالی و بی‌نتیجه است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
1
حاج آقا دژکام ، بفرمایید حکم کسانی که رانت خواری و دزدی و اختلاس می کنند چیست ؟
تابان
|
Austria
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
خوب همین بی حجابی از کجا نشات میگیرد . جایی دیگه دنبالش بگردید . وقت تنگ است این همه مشکل اقتصادی فقر عموم مردم . اختلاس اینارو حل کنید .
نظرات بینندگان