arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

توییتر طوفان به پا کرد / حذف بیش از ۱۰ هزار حساب کاربری / مبارزه جدی با تخلفات انتخاباتی آنلاین

توییتر بیش از 10 هزار حساب را که در جریان انتخابات اختلال ایجاد می کردند حذف کرد. به نظر می رسد توییتر برای پیشگیری از  مشکلات تکراری انتخابات 2016 عزمی راسخ دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

توییتر بیش از 10 هزار حساب را که در جریان انتخابات اختلال ایجاد می کردند حذف کرد. به نظر می رسد توییتر برای پیشگیری از  مشکلات تکراری انتخابات 2016 عزمی راسخ دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، توییتر بیش از 10 هزار حساب را که در انتخابات اختلال ایجاد می کردند حذف کرد. این اقدام با هدف به حداقل رساندن حواشی این پلتفرم اجتماعی انجام شده است.

یک نماینده توییتر تأیید کرد که این شرکت چندین حساب خودکار را که اطلاعات غلط را به اشتراک می گذاشتند حذف کرده است اما به طور دقیق این رقم را مورد تایید قرار نداد. براساس این گزارش حساب های مذکور در ماه های سپتامبر و اکتبر حذف شده اند.

 

بر اساس گزارش ها به نظر می رسد  که این حساب ها اغلب ماهیتی دموکرات  داشتند. اما این موضوع صراحتا تایید نشده است.

 

یک نماینده توییتر در این خصوص گفت: "برای انتخابات امسال، خطوط ارتباطی و مسیرهای مستقیم و آسان را برای مقامات انتخابات دولتی، وزارت امنیت داخلی و سازمان های مبارزاتی از هر دو حزب عمده ایجاد کرده ایم. اما در سوی دیگر میدان نیز حساب های جعلی که  در تلاش برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات غلط به صورت خودکار بودند را حذف کردیم ، چرا که این حرکت نقض خط مشی های ما است. ما این را به سرعت تشخیص می دهیم و متوقف می کنیم."

 

توییتر تلاش کرده تا مبارزه خود را علیه حساب های جعلی با تمام قوا انجام دهد. در ماه ژوئیه گزارش شد که این شرکت رسانه های اجتماعی بیش از یک میلیون حساب  را در یک روز برای مبارزه با اطلاعات غلط متوقف کرده است. حساب رسمی توییتر  در این خصوص توییت زد: "در حال حاضر 214 درصد حساب های ناقض قوانین ما در سال گذشته برطرف شده اند."

تلاش های توییتر برای مبارزه با روبات ها و ترول ها، همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان