arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

مذاکره ایران‌ایر برای خرید سوپرجت روسی/نوسازی ناوگان هما با سوخو۱۰۰

مدیرعامل هواپیمایی ایران از مذاکره با روس‌ها برای خرید هواپیما سوخو ۱۰۰ برای نوسازی ناوگان ایرلاین ملی خبر داد و گفت: با هر تامین‌کننده‌ای که بتواند بدون نیز به مجوز اوفک به ایران‌ایر هواپیما بفروشد، مذاکره می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مدیرعامل هواپیمایی ایران از مذاکره با روس‌ها برای خرید هواپیما سوخو ۱۰۰ برای نوسازی ناوگان ایرلاین ملی خبر داد و گفت: با هر تامین‌کننده‌ای که بتواند بدون نیز به مجوز اوفک به ایران‌ایر هواپیما بفروشد، مذاکره می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، فرزانه شرفبافی درباره تاثیر تغییر وزیر راه و شهرسازی بر سیاست‌های این شرکت، اظهار کرد:‌ برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامه استراتژیک 3سه ساله داریم. بر این اساس اهداف طولانی مدت برنامه ریزی شده و اصلاح فرآیندهای مالی، اصلاح ساختار سازمانی، اصلاح هزینه-درآمدهای هما و چگونگی خصوصی‌سازی هما در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که معتقدیم وزیر جدید راه و شهرسازی همسوی سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید است و همین مسیر را ادامه می‌دهد.

شرفبافی با اشاره به برنامه هما برای نوسازی ناوگان خود گفت: از هر کسی که بتواند هواپیمای مورد نیاز هما را تامین کند استقبال می‌کنیم. حتی سراغ هواپیماهایی مانند سوخو 100 یا هواپیماهایی که تولید کشور های غیر اروپایی هستند نیز رفته‌ایم.

وی افزود: اگر این شرکت‌ها بتوانند بدون مجوز اوفک به ایران هواپیما بفروشند، و قابلیت مذاکره داشته باشند، خرید این هواپیماها را بررسی می‌کنیم.

مدیرعامل ایران‌ایر به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: به دعوت سفیر آذربایجان در ایران و مدیرعامل هواپیمایی آزال به آذربایجان سفر کردیم و میهمان آن‌ها بودیم. در این سفر توسعه همکاری‌ها و و احتمال کد شیرینگ ایران‌ایر و شرکت بوتو بررسی شد.

شرفبافی ادامه داد: بحث هندلینگ و امکان پروازهای با واسطه از طریق باکو به اروپا نیز در این سفر مورد بحث قرار گرفت و با استقبال طرف آذربایجانی مواجه شد.

وی با یادآوری این‌که حتی امکان اتحاد (Alliance) نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: قرار است در دور مذاکرات بعدی نمایندگان آزال در ایران و ایران‌ایر میهمان باشند و سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها نیز در این جلسات همراهی خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، بهمن سال گذشته همزمان با ورود یک فروند هواپیمای سوخو 100 به کشور برای نمایش به ایرلاین‌های داخلی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به درخواست سوخو روسیه برای معرفی هواپیمای خود به ایرلاین‌های ایرانی گفت: با اعمال تغییرات صورت گرفته دیگر نیازی به صدور مجوز اوفک برای خرید این هواپیمای 20 تا 25 میلیون دلاری نیست.

مقصود اسدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم افزود: شرکت سوخو از ایران درخواست کرد با توجه به اینکه در نمایشگاه هوایی سنگاپور حضور دارد زمان برگشت و در میسرش توقفی در تهران داشته باشد.

وی تصریح کرد: این شرکت در هواپیمای سوخو 100 آخرین تغییرات را اعمال کرده و برخی محدودیت‌ها مربوط به قطعات آمریکایی که وجود داشت را برطرف کرده است.

اسدی سامانی با اعلام اینکه میزان قطعات آمریکایی این هواپیما به کمتر از 10 درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: سوخو علاقه‌مند بود تا این هواپیما را با تغییرات اعمال شده برای ایرلاین‌های ایرانی به نمایش بگذارد تا در صورت تمایل شرکت‌های هواپیمایی داخلی با آنها وارد مذاکره شده تا در قالب اجراه یا خرید این نوع هواپیما وارد ناوگان کشور شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه هر هواپیمایی که برای ناوگان هوایی تهیه می‌شود باید مورد تایید سازمان هواپیمایی قرار گیرد، اظهار کرد: اگر سازمان این هواپیما را تایید کند می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های تامین ناوگان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از فرودگاه‌های کشور به دلیل نبود هواپیماهای زیر 100 صندلی بلا استفاده باقی مانده‌اند افزود: هواپیمای سوخو 100 با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و همچنین زیر 100 نفره بودن می‌تواند فرودگاه کوچک کشور را به یکدیگر وصل کند.

اسدی سامانی با بیان اینکه میانگین قیمت این هواپیما بسته به آپشن‌های آن 20 تا 25 میلیون دلار است، گفت: اگر این هواپیما قابلیت لازم را داشته باشد و همچنین متناسب با شرایط آب و هوایی ایران باشد پس از تایید سازمان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین با یادآوری اینکه شرکت سوخو در مذاکرات قبلی فروش و اجاره هواپیما را منوط به صدور مجوز اوفک کرده بود، افزود: با توجه به تغییرات این هواپیما و اینکه میزان قطعات آمریکایی آن به زیر 10 درصد کاهش یافته دیگر نیازی به مجوز اوفک و هماهنگی با وزارت خزانه‌داری آمریکا برای فروش به ایران نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
بابا هواپیماهای روسی مانند سیاستمداران روسی قابل اعتماد نیستند .
نظرات بینندگان