arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

تأکید فرانسه و اتحادیه اروپا بر تلاش برای حفظ برجام

سفیر اتحادیه اروپا گفت که اروپا تمامی کارهایی که می‌تواند را انجام می‌دهد تا منافع ایران در برجام را بعد از خروج آمریکا از آن حفظ کند.سفیر فرانسه در روسیه هم گفت کشورش آماده حمایت از شرکت‌هایی است که بعد از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا تمایل دارند با ایران همکاری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دیپلمات‌های فرانسه و اتحادیه اروپا روز دوشنبه بار دیگر بر تعهد این طرف‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای برجام، بعد از خروج آمریکا از آن تأکید کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، سفیران اتحادیه اروپا و فرانسه در روسیه روز دوشنبه بر تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای «برجام»، بعد از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خروج از آن تأکید کردند.

به گزارش اینترفکس، سفیر اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا تمامی کارهایی که می‌تواند را انجام می‌دهد تا منافع ایران در برجام را بعد از خروج آمریکا از آن حفظ کند.»

سفیر اتحادیه اروپا همچنین تأکید کرد این اتحادیه قصد دارد به منظور محافظت از منافع ایران در برابر تحریم‌های آمریکا مکانیسم ویژه‌ای برای پرداخت‌‌های ایران ایجاد کند.

سفیر فرانسه در روسیه هم گفت کشورش آماده حمایت از شرکت‌هایی است که بعد از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا تمایل دارند با ایران همکاری کنند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری تعهدات آمریکا را نقض و این کشور را از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های 90 و 180 روزه احیا خواهند شد.

اولین بسته تحریم‌ها از مردادماه علیه ایران اجرا شده‌اند. دولت ترامپ روز جمعه اعلام کرد دومین بسته این تحریم‌ها از 5 نوامبر (14 آبان‌ماه) اجرایی می‌شوند.

نظرات بینندگان