arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

هوش مصنوعی فیسبوک متحول می شود / فرصتی بی نظیر برای کسب و کارهای آنلاین

فیسبوک قصد دارد هوش مصنوعی پلتفرم های پیام رسان خود  را به صورت "منبع باز" بهبود بخشد. این کار از یک سو با هدف افزایش امنیت و از سوی دیگر برای بهبود سطح کاربری این برنامه  به ویژه در مشاغل و کسب و کارها انجام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک قصد دارد هوش مصنوعی پلتفرم های پیام رسان خود  را به صورت "منبع باز" بهبود بخشد. این کار از یک سو با هدف افزایش امنیت و از سوی دیگر برای بهبود سطح کاربری این برنامه  به ویژه در مشاغل و کسب و کارها انجام می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برنامه جدید فیسبوک به کاربران اجازه می دهد آزادانه دانلود کرده و به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود کلیدی در ویژگی های ویدئویی و اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی  بپردازند. این ویژگی ها در پیام رسان فیسبوک حائز اهمیت بیشتری است.

فیسبوک از این مجموعه ابزارهای داخلی استفاده می کند تا اقدام به  بهینه سازی چگونگی نمایش فیلم های 360 درجه در شبکه اجتماعی خود کند و البته روش های یادگیری سیستماتیک را بهبود بخشد. این سیستم هوشمند به عواملی مانند پهنای باند موجود و میزان استفاده از ویدیو توجه دارد.

افزون بر این ها، بر اساس پست وبلاگی فیسبوک این ابزارها برای بهبود آنچه که محتوا را به کاربران از طریق اعلان ها ارسال می کند، مورد استفاده قرار می گیرد.

 نرم افزار جدید فیسبوک بر بر یادگیری تقویت شده متمرکز است، که در آن نرم افزار خود را بر اساس تجربه ارتقاء می دهد. این ارتقاء به مرور کمک می کند تا شاهد به حداکثر رساندن پاداش ها یا به حداقل رساندن برخی از ضررها باشیم.

یادگیری تقویت شده تا کنون بارها با کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در بازی های مشهور و استراتژیکی مثل پوکمون گو مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم حتی در بازی های کامپیوتری چند نفره و پیچیده ای مانند Dota2 استفاده شده است.

اما این سیستم به ندرت توسط کسب و کارها مورد استفاده  قرار گرفته و اساسا در دنیای واقعی جایگاه خاصی نداشته است. بر همین اساس نیز می توان هوش مصنوعی جدید فیسبوک را نوعی راهکار مبتنی بر آزمون و خطا دانست.مدیر بخش سیستم های یادگیرنده در فیسبوک در این خصوص می گوید:"ما متعهد به باز کردن منابع هستیم، بنابراین تصمیم ما برای به اشتراک گذاشتن این سیستم کاملا طبیعی بود."

این برنامه شامل چندین ویژگی است که آن را امن تر از استفاده از یادگیری تقویت شده در مشکلات دنیای واقعی می کند. به عنوان مثال، این نرم افزار به برنامه نویسان کمک می کند تا هدف درست و پاداش برای ارسال الگوریتم انتخاب کنند.

 

نظرات بینندگان