arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

بشار الجعفری: گورهای جمعی الرقه ماهیت جنایتکارانه ائتلاف آمریکایی را نشان می‌دهد/ تسلیحات شیمیایی سوریه امحا شده

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: کشف گورهای جمعی در شهر الرقه که شامل ۴۰۰۰ کشته شده در نتیجه ائتلاف موسوم به بین المللی است، ماهیت جنایتکارانه این ائتلاف را نشان می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: کشورهای غربی عضو شورای امنیت به سیاست باج گیرانه خود در سازمان ملل به منظور سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که ضد ملت سوریه مرتکب می شوند و نیز سرپوش گذاشتن بر جنایات گروههای تروریستی ادامه می دهند.

وی افزود: کشف گورهای جمعی در شهر الرقه که شامل ۴۰۰۰ کشته شده در نتیجه ائتلاف موسوم به بین المللی است، ماهیت جنایتکارانه این ائتلاف را نشان می دهد.

الجعفری در جریان نشست شورای امنیت اعلام کرد: سوریه مجددا از شورای امنیت می خواهد که تحرکی برای توقف جنایات ائتلاف بین المللی و انجام تحقیق بین المللی در قبال این جنایات و کشتارهای جمعی و پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی و خارجی نامشروع دیگر در اراضی سوریه انجام دهد.

نماینده سوریه در سازمان ملل بیان کرد: سوریه به خلع سلاح کشتار جمعی پایبند است و در سال ۲۰۰۳ طرحی برای عاری کردن خاورمیانه از این سلاح ارائه داد اما هیات آمریکا تهدید به بکارگیری وتو کرد.

الجعفری گفت: کشورهایی که امروز خواستار نشست شورای امنیت شدند همان هایی هستند که شرایط برخورداری گروههای تروریستی از سلاح شیمیایی را مهیا و روان کردند و این گروههای هستند که این مواد را ضد سوری ها به کار گرفتند. تیم حقیقت یاب درباره سلاح شیمیایی در سوریه شروط حرفه گری را رعایت نکرده است و شفاف عمل نکرده است.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه بیان کرد: سوریه به تعهدات خود مربوط به معاهده منع تکثیر سلاح های شیمیایی پایبند است و به جنگ ضد تروریست ادامه می دهد و این جنگ تحت تاثیر باج خواهی سیاسی، رسانه ای متوقف نخواهد شد. سلاح های شیمیایی سوریه امحا شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان