arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

محسابات کوانتومی به یاری فولکس واگن می آید / طرحی برای تحول سیستم حمل و نقل شهری و خودران

شرکت فولکس واگن قصد دارد از محاسبات کوانتومی برای مدیریت ترافیک استفاده کند. این موضوع تحولی قابل توجه در سیستم کنترل شهری ایجاد خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت فولکس واگن قصد دارد از محاسبات کوانتومی برای مدیریت ترافیک استفاده کند. این موضوع تحولی قابل توجه در سیستم کنترل شهری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند زندگی را برای مسافران بسیار ساده تر کنند. محاسبات کوانتومی هنوز در مراحل اولیه تحقیق و توسعه است، اما فولکس واگن در حال حاضر ایده چگونگی استفاده از آن را در صنعت خودرو زیر نظر دارد.

فولکس واگن روز دوشنبه اعلام کرد که یک سیستم مدیریت ترافیک با کمک الگوریتم کوانتومی ایجاد کرده است، که برای کار بر روی یک کامپیوتر کوانتومی طراحی می شود. هدف این سیستم کمک به ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل (سیستم اتوبوسرانی، تاکسی و ...) است. این سیستم زمان انتظار مسافران را نیز کاهش می دهد.

این الگوریتم ها روی داده ها کار می کنند و ضمن بررسی تمامی داده های حرکت ناشناس از دستگاه های هوشمند و فرستنده های خودرو آغاز می شوند. سپس سیستم هوش مصنوعی این داده ها را از طریق یک الگوریتم غیر کوانتومی روی کامپیوتر استاندارد منتقل می کند تا محاسبه کند کجا و چگونه ترافیک جمع می شود و تعداد مسافرین بالقوه در هر منطقه مشخص شود. پس از این مرحله فولکس واگن به یک الگوریتم کوانتومی تبدیل می شود، که برای  بهینه سازی داده ها کار می کند.

این خودروساز گفت که می توان از این سرویس به صورت تجاری استفاده کرد. افزون بر این سرویس مذکور می تواند در آینده در ماشین های خود ران استفاده شود.

فولکس واگن اعلام کرده که نخستین مقصد استفاده از این تکنولوژی بارسلوناست. یعنی جایی که داده های زیادی برای کار وجود دارد.

 

نظرات بینندگان