arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

رویترز: صادرات نفت ایران دوباره افزایش می‌یابد

رویترز نوشت: پیش بینی می‌شود صادرات نفت خام ایران که از ماه آوریل (اردیبهشت) سال جاری در پی خروج آمریکا از برجام، رو به کاهش گذاشته بود و در ماه نوامبر در پی تهدید واشنگتن علیه ایران، ۱ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر نبود، در ماه آینده (دسامبر) به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه گزارش داد که خریداران اصلی نفت جمهوری اسلامی با اعلام معافیت ها، در حال برنامه ریزی برای افزایش سفارش‌های خود هستند.

رویترز افزود: پیش بینی می‌شود صادرات نفت خام ایران که از ماه آوریل (اردیبهشت) سال جاری در پی خروج آمریکا از برجام، رو به کاهش گذاشته بود و در ماه نوامبر در پی تهدید واشنگتن علیه ایران، ۱ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر نبود، در ماه آینده (دسامبر) به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

این خبرگزاری افزود: هدف اصلی تحریم‌های نفتی آمریکا، کاهش صادرات نفت ایران تا حداکثر ممکن بود، اما معافیت‌هایی که به بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران یعنی چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و ترکیه اعطاء شد، آن‌ها را بسوی خرید بیشتر نفت از ایران سوق خواهد داد.

این هشت کشوردر سال گذشته (۲۰۱۷) بیش از ۸۰ درصد نفت صادراتی ایران را به میزان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خریداری کرده اند.

تصمیم واشنگتن (برای اعطای معافیت ها) نشان دهنده ناتوانی آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

برچسب ها: نفت ایران ، تحریم
نظرات بینندگان