arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

وزیر خارجه اسپانیا: مادرید اولتیماتوم واشنگتن علیه تهران را نمی‌پذیرد/ ما همچنان به حمایت از برجام ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه اسپانیا در نشست خبری با لاوروف، با تأیید موضع همتای روس خود درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت مادرید اولتیماتوم واشنگتن علیه تهران را نمی‌پذیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا امروز (سه شنبه) در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، با تأیید موضع همتای روس خود درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت مادرید اولتیماتوم‌ واشنگتن علیه تهران را نمی‌پذیرد.

وزیر خارجه اسپانیا با اتخاذ رویکردی مشابه موضع مسکو با رد اولتیماتوم‌های آمریکا علیه ایران گفت مادرید همچنان به حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه خواهد داد.

بورل همچنین گفت: البته ما علاقمند به داشتن روابط حسنه با آمریکا در حوزه سیاسی و دیگر حوزه ها هستیم. وی افزود واشنگتن یکی از شرکای مهم مادرید است، اما اتحادیه اروپا و به ویژه اسپانیا خط مشی سیاسی خود را دنبال می کنند و هر آنچه لازم است را برای حفظ توافق هسته ای ایران انجام خواهند داد.

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین افزود اتحادیه اروپا و به ویژه اسپانیا از منتقدان تصمیم آمریکا در قبال ایران (توافق هسته‌ای ایران) بوده اند. بورل همچنین تصریح کرد برای آنکه شرکت های اروپایی بتوانند در چهارچوب برجام به فعالیت در ایران ادامه دهند، بروکسل همچنان به حمایت از این توافق ادامه خواهد داد.

بورل همچنین اذعان کرد: با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته ای پایبند بوده است.

لاوروف نیز در این نشست خبری اعلام کرد اقدامات آمریکا علیه ایران بسیار ناامیدکننده است. وزیر خارجه روسیه همچنین اقدام واشنگتن در تعیین اولتیماتوم در قبال ایران را غیرقابل قبول خواند.

نظرات بینندگان