arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷

شاخص‌های اصلی برای رای دهندگان؛ بیمه درمانی و ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی نوشت: دو سوم رای دهندگان امروز به موسسات نظرسنجی گفته اند انگیزه اصلی آنها برای رای دادن دونالد ترامپ بوده است. طبیعی است که بخش بزرگی از دموکرات ها برای مخالفت با او و تقریبا اکثریت جمهوری خواهان برای حمایت او به پای صندوق رفته‌اند.

اما نکته جالب اینجاست که در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا اغلب افراد به نیازهای محلی و منطقه‌ای خود و برنامه های نامزدها برای رسیدگی به آنها توجه می‌کنند. برای همین هم در بسیاری از ایالت‌ها بر خلاف نتایج انتخابات ریاست جمهوری، ساکنان بدون توجه به احزاب نامزدها به برنامه‌های آنها رای می‌‎دهند.

در این میان شاید تنها نقطه اشتراک نظر میان رای دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه این باشد که هر دو طرف افزایش بی سابقه بهای بیمه های درمانی را یکی از علل مصمم شدن برای حضور در انتخابات می‌دانند.

دموکرات‌ها به طور ویژه، برایشان مهم است که پذیرش بدون قید و شرط درخواست‌های بیمه مطابق آنچه طرح بیمه درمانی باراک اوباما تضمین کرده، ادامه یابد.

در دو سال گذشته، دونالد ترامپ برای لغو این قانون بیمه که به اوباماکر شهرت یافته، تلاش فراوانی کرد، اما در آخرین لحظه، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه به آن نه گفت و در نتیجه قانون اوباماکر پابرجا ماند.

نظرات بینندگان