arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷

عقب‌نشینی ترامپ برزیل؛ مسأله انتقال سفارت به قدس نهایی نشده است

«ژایر بولسونارو» هفته گذشته از قصد این کشور برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس خبر داد. اما اکنون رئیس‌جمهور بزریل از صحبت خود عقب‌نشنینی کرد و در اولین سفر خود به برزیلیا پایتخت برزیل اعلام کرد هنوز تصمیم نهایی درباره انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس صورت نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پس از لغو سفر وزیر خارجه برزیل به مصر، رئیس‌جمهور برزیل در یک عقب‌نشینی از صحبت‌های قبلی خود اعلام کرد مسأله انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس هنوز نهایی نشده است.

«ژایر بولسونارو» رئیس‌جمهور بزریل (معروف به ترامپ برزیل) هفته گذشته از قصد این کشور برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس خبر داد.

مصر به همین دلیل سفر «الویسیو نونیز ویررو» وزیر خارجه برزیل به قاهره را لغو کرد. قرار بود ویررو هفتم نوامبر (16 آبان) به مصر سفر کند و طی این سفر چهار روزه با مسئولان عالیرتبه این کشور و نیز تاجران مصری دیدار کند.

بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48»، بولسونارو امروز (چهارشنبه) از صحبت خود عقب‌نشنینی کرد و در اولین سفر خود به برزیلیا پایتخت برزیل اعلام کرد هنوز تصمیم نهایی درباره انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس صورت نگرفته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته پیش از تصمیم بولسونارو برای انتقال سفارت برزیل به قدس استقبال کرد و آن را تاریخی خواند.

در مقابل، «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» آن را گامی تحریک‌آمیز و غیرقانونی توضیف کرد.

آمریکا به عنوان اولین کشور در 14 ماه می امسال (2018) سفارتش را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد و این اقدام ، اعتراضات بسیاری را در پی داشت.

منبع: فارس
نظرات بینندگان