arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷

آیا سرطان روده بزرگ قابل درمان است؟

درمان سرطان روده بزرگ به خصوص در مراحل اولیه ممکن است ولی باید به علائم توجه کرد.حتی می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد. ادامه مطلب اطلاعات بیشتری به شما میدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درمان سرطان روده

وقتی نام سرطان به گوشمان می خورد اغلب دچار اضطراب و احساسات منفی می شویم. یکی از سرطان های شایع این روزها، سرطان روده بزرگ است. اما درمان سرطان روده بزرگ به خصوص در مراحل اولیه ممکن است و باید به علائم آن توجه کرد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، سرطان روده بزرگ را می توان از بیماری های شایع قرن حاضر دانست. این سرطان که اغلب پس از سنین جوانی رخ می دهد بیشتر در جوامع شهری مشاهده می شود. همانطور که از نام این سرطان مشخص است، بافت های سرطانی، روده و نواحی اطراف آن را درگیر می کند که می تواند از معده تا مقعد گسترده باشد.

درست است که سرطان روده یک بیماری فراگیر شده است، اما می توان با برخی از راهکارها شدت و وخامت آن را تحت کنترل دراورد. این سرطان را می توان با تکنیک های زیر تا حد زیادی پیشگیری کرد:

_چکاپ سالیانه

_ورزش منظم

_عدم مصرف غذاهای چرب و سنگین به ویژه در سنین میانسالی

_توجه به گوارش و کنترل وضعیت دفع

_مصرف منظم فیبر

درمان سرطان روده

اما در کنار این اطلاعات و تلاش ها باز هم ممکن است یک فرد به سرطان روده مبتلا شود اما قرار نیست هر بیماری خطرناکی منجر به مرگ یا آسیب های جبران ناپذیر شود. درمان سرطان روده در مراحل ابتدایی بیماری ممکن است. اگر با مراجعه به پزشک بیماری شما علائم سرطان روده تشخیص داده شده، استرس را کنار گذاشته و ضمن همکاری با پزشک معالج خود سعی کنید درمان مناسب خود را پیدا کنید.

نگرانی و اضطراب در حکم سمی خطرناک برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ عمل می کند. پژوهش های پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام نشان داده با کاهش سطح استرس بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ می توان روند درمان سرطان روده بیماران را تسهیل کرد.

بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان روده با چند دوره دوره درمانی منظم سلامت خود را به دست می آورند. درمان سرطان روده بزرگ مثل بسیاری دیگر از انواع سرطان شامل دارودرمانی و شیمی درمانی می شود.

نظرات بینندگان