arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۷۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

پیشنهاد قطر برای تشکیل ائتلاف پنج جانبه با حضور ایران و عراق

وزیر امور خارجه قطر در سفر به بغداد به مقامات عراقی پیشنهاد کرده است که ائتلافی پنج جانبه تشکیل شود تا این کشورها بتوانند منافع مشترک سیاسی و اقتصادی خود را بهتر پیگیری کنند.منابع رسمی دو کشور هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

برخی منابع رسانه ای در عراق از پیشنهاد قطر به مقامات عراقی برای تشکیل یک ائتلاف پنج جانبه با حضور این دو کشور و جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و سوریه خبر می دهند.

این خبر درحالی منتشر شده است که یک هیات قطری به ریاست 'محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر سفری در دو روز گذشته در بغداد با مقامات مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.


این منابع می گویند: وزیر امور خارجه قطر در این سفر به مقامات عراقی پیشنهاد کرده است که ائتلافی پنج جانبه تشکیل شود تا این کشورها بتوانند منافع مشترک سیاسی و اقتصادی خود را بهتر پیگیری کنند.


منابع رسمی دو کشور هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده اند.


گزارش حاکی است: محمد بن عبدالرحمن همچنین بر ادامه حمایت از عراق در دوره بازسازی و تامین مالی طرح های متوقف شده این کشور تاکید کرده است.


محمد بن عبدالرحمن در جریان سفر به عراق با رییس جمهوری، رییس مجلس، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و راههای توسعه آن بحث و تبادل نظر کرده است.


وزیر خارجه قطر بعد از پایان دیدار از عراق و در نشست خبری با 'محمد علی حکیم' همتای عراقی خود ، اظهار داشت: امیدوار به توسعه روابط خود با عراق هستیم. دستاوردهای دولت عراق در پیروزی علیه تروریست ها کامل نخواهد شد مگر با ایجاد امنیت و ثبات منطقه ای که مورد حمایت دولت قطر هم هست. وزیر خارجه قطر در سفر به عراق همچنین با 'نوری المالکی ' رییس ائتلاف دولت قانون ، 'هادی العامری' رییس ائتلاف انتخاباتی فتح ، 'سیدعمار حکیم' رییس جریان حکمت ملی، 'ایاد علاوی' رییس ائتلاف الوطنیه و 'خمیس خنجر' رییس ائتلاف المحور الوطنی دیدار کرد و در گفتگو با آنان بر تعهد دولت قطر به حمایت از ثبات عراق تاکید کرد.


روابط عراق و قطر در یک سال پایانی دولت 'حیدر العبادی ' نخست وزیر سابق عراق، توسعه نسبی داشت.

برچسب ها: قطر ، ایران ، عراق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
2
این خبر، یکی از خبرهای خیلی خوبی بود که شنیدم. ایران باید روابطشو با قطر افزایش بده، معتقدم آینده سیاسی خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، به میانجی گری قطر اتفاق میفته نه عمان.
غلامرضا غلامرضا
|
Germany
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
1
با توجه به میادین مشترکی که با این کشور داریم و همچنین پروژه های بزرگی که به واسطه جام جهانی در قطر وجود دارد و پتانسیل بالای نیروی متخصص در. ایران،به نظر من اتفاق خیلی خوبی می تونه باشه
نظرات بینندگان