arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

کرملین: مسکو با تحقیق درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا ارتباطی ندارد

سخنگوی کرملین بار دیگر تکرار کرد مسکو با تحقیقات واشنگتن درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، هیچ ارتباطی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، امروز (پنج‌شنبه) بار دیگر تکرار کرد روسیه با تحقیقات آمریکا درباره اتهاماتی که در خصوص مداخله مسکو در مبارزات انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مطرح است، «هیچ ارتباطی ندارد».

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا برکناری جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا، ممکن است بر تحقیقات دادستان رابرت مولر تأثیر بگذارد، گفت: «این تحقیق برای همکاران آمریکایی ما یک سر درد است و هیچ ارتباطی با ما ندارد». او افزود: «تا کنون آنچه کمیته تحقیقاتی مولر گفته است به سختی می تواند از یک ارزیابی انتقادآمیز و جدی حمایت کند».

جف سشنز روز چهارشنبه بنا به درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، استعفا کرد. سشنز که یک فوق محافظه کار به شمار می رود از نخستین افرادی است که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این میلیاردر آمریکایی (ترامپ) پیوست. اما ترامپ تحمل نکرد که این فرد وفادار در مارس 2017 در تحقیقات درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که سوء ظن هایی درباره تبانی مسکو و تیم ترامپ وجود دارد، شهادت دهد.

بیش از یک سال بود که دونالد ترامپ جف سشنز را سرزنش و او را وزیری «بسیار ضعیف» خطاب می‌کرد تا اینکه در نهایت روز گذشته، پس از مشخص شدن نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، سشنز در نامه‌ای خطاب با کاخ سفید از وادار شدن به کناری‌گیری از سمتش توسط ترامپ خبر داد.

برچسب ها: روسیه ، انتخابات
نظرات بینندگان