arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

وزیر اطلاعات اسرائیل: باید با کشور‌های عربی خلیج فارس همکاری کنیم

وزیر اطلاعات اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس باید در زمینه‌های امنیت هوایی و دیگرعرصه‌های غیر نظامی مانند حمل و نقل، هوانوردی تجاری و توریسم با یکدیگر همکاری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس باید در زمینه‌های امنیت هوایی و دیگرعرصه‌های غیر نظامی مانند حمل و نقل، هوانوردی تجاری و توریسم با یکدیگر همکاری کنند.

[تلبه گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «یسرائیل کاتس» که پست وزیر حمل و نقل را نیز عهده دار است این هفته در مسقط پایتخت عمان در کنفرانسی در زمینه حمل و نقل حاضر شد. سفر وی در کمتر از دوهفته از سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و دیدار وی با سلطان قابوس انجام شد.
کاتس به رویترز گفت که از نظر من همکاری بین اسرائیل و کشور‌های حوزه خلیج فارس باید گسترش یابد. اسرائیل طرح‌های زیادی برای ارایه از جمله در باره شیرین کردن آب، آبیاری و کشاورزی و دارو در اختیار دارد.
رژیم صهیونیستی تنها با دو کشور عربی یعنی مصر و اردن رابطه دیپلماتیک دارد و این در حالی است که نتانیاهو به مناسبت‌های مختلف به بهبود روابط با کشور‌های حوزه خلیج فارس اشاره کرده است.
اسرائیل معتقد است که کشور‌های حوزه خلیج فارس هم پیمان طبیعی تل آویو در رویارویی با ایران به شمار می‌روند.
کاتس گفت که سفر‌های علنی و اخیر وزیران اسرائیلی به کشور‌های حوزه خلیج فارس در چارچوب نگرش وسیع‌تر برای تقویت روابط میان اسرائیل و این کشور‌ها و بر اساس منافع مشترک و به رسمیت شناختن فواید احتمالی برای طرفین انجام می‌شود.

نظرات بینندگان