arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۹۰۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

خبرنگار گاردین پس از اظهارات جدید درباره ارتباط قتل خاشقجی با افشاگری درباره «ایران اینترنشنال»: خانواده و دوستانم در شرایط فعلی با من تماس نگیرند / بعیدی نژاد: اقدام او شجاعانه بود / مقامات ذی‌ربط از مخاطرات احتمالی برای او آگاه هستند؛ سفارت نیز با آن‌ها در تماس است / خبرنگار گاردین تمام توییت هایش در مورد خاشقجی را حذف کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن افشاگری خبرنگار گاردین درباره تأمین مالی شبکه «ایران اینترنشنال» توسط ولیعهد سعودی و مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان را اقدامی شجاعانه خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار گاردین پس از اظهارات جدید درباره ارتباط قتل خاشقجی با افشاگری درباره «ایران اینترنشنال»: خانواده و دوستانم در شرایط فعلی با من تماس نگیرند / بعیدی نژاد: اقدام او شجاعانه بود / مقامات ذی‌ربط از مخاطرات احتمالی برای او آگاه هستند؛ سفارت نیز با آن‌ها در تماس است

حمید بعیدی نژاد جمعه در توئیتی نوشت: کمالی دهقان خبرنگار گاردین در اقدامی شجاعانه تائید کرد که جمال قاشقجی قبل از مرگ خود، اطلاعات مربوط به تأسیس شبکه‌ فارسی «ایران اینترنشنال» توسط مقامات عالی سعودی را نزد وی افشا کرده است.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: مقامات ذی‌ربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آن‌ها در تماس است.

سعیدکمالی دهقان خبرنگار گاردین در توئیتی نوشت: می توانم تاکید کنم که جمال خاشقچی به این دلیل کشته شد که صبح 26 سپتامبر از استانبول با من تماس گفت و فاش کردکه محمدبن سلمان و سعود القحطانی، شبکه ایران اینترنشنال در لندن را تامین مالی می کنند.

این خبرنگار در توئیت دیگر افزود: از گاردین و ترکیه می خواهم که توئیت من را تایید کنند.

خبرنگار گاردین همچنین از خانواده و دوستانش خواسته است که در شرایط فعلی با وی تماس نگیرند.

عربستان ابتدا دست داشتن در قتل این ستون نویس روزنامه واشنگتن پست را رد کرد اما در نهایت در پی فشارهای جهانی اعتراف به قتل وی کرد. طبق اطلاعاتی که در این باره منتشر شده تیمی از عوامل سعودی به ترکیه رفته و تحت هدایت «سعود القحطانی» مشاور وقت دربار سعودی، خاشقچی را به قتل رساندند.

روزنامه گاردین چندی پیش به نقل از منابعی که نام نبرده بود، نوشت: القحطانی نماینده تام الاختیار اطلاعاتی بن سلمان، در تامین بودجه تلویزیون ایران اینترنشنال دست داشته است.

در گزارش این نشریه انگلیس آمده بود: بودجه تلویزیون ایران اینترنشنال مستقر در لندن، از طریق شرکتی تامین می شود که رئیس آن یک تاجر عربستانی است. این تاجر با بن سلمان که به عقیده بسیاری در قتل خاشقچی دست داشته است، روابط نزدیکی دارد.

گاردین در ادامه به بررسی منبع بودجه هنگفت این شبکه پرداخت و نوشت: عربستان سعودی 250 میلیون دلار برای راه انداختن ایران اینترنشنال که هیچ گونه درآمدی از طریق تبلیغات ندارد، هزینه کرده است.

تکمیلی//

خبرنگار گاردین دقایقی پیش تمامی توییت هایی که از بامداد امروز منتشر کرده بود، حذف کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
9
8
سلام
وقت آن نرسیده که مهمانان خاص این شبکه از مردم ایران عذرخواهی کنند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
5
8
این بعیدی نژاد کار و کاسبی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
11
6
بالخره یکی پیدا شد و حرف ما رو زد.من که میگفتم همه این جنگهای روانی و فراخوانها به اشوب و...کار ال سعود نجسه.تا کی امریکا رو دارین بالاخره یه روز نوبت ما هم میشه
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
9
12
آقا من دیگه از این سایتتون کم کم داره حالم بهم می خوره این موضوع خاشقچی این همه نیاز به مانور خبری نداره که شما الان دو سه ماهه خبرهای اصلیتون را به این بابا اختصاص می دید دولت عریستان هم آنقدر قوی هست که بتونه از این بحران بیاد بیرون ما نمی تونیم با چند تا سایت داخلی علیه عربستان با این دستاویز جریان راه بی اندازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
حالا شما چرا سنگ عربها رو به سینه میزنی قربونت
ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
5
8
خوبه خوده این یارو خبرنگار فارس بوده.....واقعا سایت انتخاب دستکمی از کیهان نمیاره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
3
9
کمتر جوک بگید، خندمون نمیاد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
6
7
شما اي كيوي مردم رو چند حساب كرديد؟ خبرنگاري كه ارتباط رو رسانه اي كرده كه معلوم هست كي بوده و كسي هم كاري اش نداشته! اوني كه خبر رو بهش داده رو هم به ادعاي ايشون به همين دليل كشتن! حالا بفرماييد اين خبرنگار با فرض اينكه راست ميگه، از چي اخيرا ترسيده(اصل خبر احيانا بر اساس ادعاي ايشان براش خطر ايجاد ميكرده و نه منبعش!)، واقعا اين فضاسازي رسانه اي در ايران و شگردهاي احمقانه اش، حال ادم رو به هم ميزنه، يك خبري كه جهان رو در مقابل عربستان قرار داده، اينقدر ميخواهيد ازش بهره برداري سياسي بكنين و تمام مخالفينتون رو بزنين، كه كل خبر رو لوث ميكنين و به بيراهه مي برينش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
از این ترسیده که شبکه ایرن اینترنشنال ازش شکایت کنه. یا گوشمالی بهش بدن همونایی که ترتیب خاشقچی را دادن. موضوع سادست عربستان شبکه ای راه انداخته بر ضد ایران سالی دویست و پنجاه میلیون دلار خرجش میکنه، پولش هم یه سری جانی دارن میدن این خبر خیلی مهمه که پول این شبکه ها از کجا میاد. حالا شما هی حاشیه برو و اصل خبر رو به بیراهه ببر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
5
خبرنگار گاردین؟!
نظرات بینندگان