arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در روز جمعه با افزایش عرضه جهانی کاهش یافت و به ۷۰ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت نفت در روز جمعه با افزایش عرضه جهانی کاهش یافت. سرمایه گذاران نگران تاثیر رشد اقتصادی پایین اقتصادی و درگیری‌های تجاری بر قیمت نفت هستند .
قیمت نفت خام برنت در معاملات امروز به پایین ترین حد از اوایل ماه آوریل رسید. قیمت این شاخص نفتی 18 درصد از زمان اوج قیمت آن در اوایل اکتبر کاهش یافته است. نفت خام برنت امروز با 40 سنت کاهش در ساعت 8:50 به وقت گرینویچ 70.35 دلار معامله شد یعنی 3.5 درصد کاهش در هفته جاری و 15 درصد کاهش در این فصل .
نفت خام سبک آمریکا 40 سنت کاهش یافت و به 60.27 دلار رسید یعنی 4.5 درصد کاهش هفتگی و بیش از 21 درصد کاهش از اوایل ماه اکتبر .
قیمت نفت در ماه اکتبر به خاطر نگرانی از تحریم های آمریکا علیه ایران افزایش یافت. تصور می شد این تحریم ها که در روز دوشنبه اجرایی شدند، مقادیر قابل توجهی نفت خام را از بازار کم کنند و در برخی مناطق کمبود نفت ایجاد کنند .
ولی سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت مثل عربستان، روسیه و آمریکا تولید خود را افزایش دادند تا نبود نفت ایران را جبران کند .
در همین حین، آنقدرها که انتظار می‌رفت تولید نفت کاهش پیدا نکرد. واشنگتن به خریداران بزرگ نفت ایران اجازه داده مقدار محدودی نفت حداقل تا 6 ماه آینده خریداری کنند .
شرکت ملی نفت چین اعلام کرد که هنوز هم از میادین نفتی ایران که در آنها سهام دارد نفت برداشت می‌کند .
واشنگتن اعلام کرده که هدفش صفر کردن صادرات نفت ایران است ولی الان انتظار دارد صادرات ایران طی دوره معافیت به میانگین 1.4 میلیون تا 1.5 میلیون بشکه در روز برسد. صادرات ایران قبلا در اواسط سال 2018، 3 میلیون بشکه در روز بود .
در چین فروش اتومبیل در ماه اکتبر 11.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و رشد فروش سالانه را برای بار اول منفی کرده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان