arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

دولت چین از سوی ایالات متحده به نقض «توافقنامه ضدهک 2015» متهم شد

دولت چین از سوی ایالات متحده متهم شده که قوانین ضد هک را زیر پا گذاشته است. ادعلام این خبر، آن هم پس از برگزاری انتخابات میان دوره ای ایالات متحده تا حد زیادی تامل برانگیز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت چین از سوی ایالات متحده متهم شده که قوانین ضد هک را زیر پا گذاشته است. ادعلام این خبر، آن هم پس از برگزاری انتخابات میان دوره ای ایالات متحده تا حد زیادی تامل برانگیز است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آژانس امنیت ملی ایالات متحده، گزارش داد که چین قرارداد ضد هک با ایالات متحده را نقض کرده است.

یک مقام رسمی آژانس امنیت ملی ایالان متحده مدعی شده که چین "بسیار فراتر از مرزهای تعیین شده" است.این مقام تاکید کرده که چین اساسا اغلب بندهای قرارداد ضد جاسوسی بین دو کشور را که در سال 2015 منعقد شده، رعایت نکرده است.

این ادعا بر این پایه استوار است که چین با لغو قرارداد 2015  تلاش کرده تا جاسوسی سایبری بین خود و آمریکا را تقویت کند.راب جویس، مشاورامنیت سایبری پیشین دونالد ترامپ در کاخ سفید در این خصوص می گوید با وجود این که از زمان توافق سال 2015 میان اوباما و رئیس جمهور چین، تعداد حملات به شدت کاهش یافته اما همچنان در حال رخ دادن است.

جویس در این خصوص گفت: "در حالی که مفاد این توافقنامه کاملا روشن است، اما واضح است که آنها امروز از توافق نامه ای که بین کشورهای ما قرار دارد فراتر می روند".

اما در سوی دیگر ماجرا سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن رد این اتهامات گفت از اساس با این نکات مخالف است. طی ماه گذشته، چین به یک گزارش محرمانه واکنش نشان داد که مدعی بود چینی ها در آیفون دونالد ترامپ شنود کار گذاشته است و چینی ها نیز در پاسخ گفتند بهتر است ترامپ از برند هواوی استفاده کند.

از سوی دیگر یک گزارش  بلومبرگ نیز مدعی بود که چینی ها در تجهیزات پردازش داده های اپل و آمازون میکروچیپ های سرقت اطلاعات قرار داده اند.

پیشتر و در ماه اوت، محققان گفتند که آنها هکرهای چینی را هدف قرار داده اند که دولت ایالتی آلاسکا و همچنین وزارتخانه های منابع طبیعی و شرکت های آب و برق دولتی را هدف قرار داده اند.

به نظر شما چین قوانین ضد هک را نقض کرده است؟

نظرات بینندگان